۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
  • کد خبر: 319786
واردات نفت آسیا از آمریکا افزایش یافت

واردات نفت آسیا از ایالات متحده به دلیل افزایش قیمت نفت خاورمیانه افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، معامله‌گران روز جمعه (۲۲ مردادماه) اعلام کردند که پالایشگران آسیایی با وجود کند شدن روند افزایش تقاضای سوخت در پی شیوع سویه دلتا کرونا، از قیمت ارزانتر شاخص نفت آمریکا در ماه گذشته میلادی بهره بردند و نفت بیشتری را برای سه‌ماه چهارم امسال از آمریکا خریدند.

پالایشگران آسیایی به‌دنبال نفت ارزانتر هستند، به‌ویژه پس از این که شرکت آرامکو هفته گذشته قیمت رسمی فروش نفت مشتریان آسیایی خود برای بارگیری در ماه سپتامبر را افزایش داد.

از آنجا که دیگر تولیدکنندگان بزرگ خاورمیانه پیرو قیمت‌گذاری عربستان هستند، دیگر صادرکنندگان نفت منطقه خلیج فارس هم قیمت نفت خود را ببالا ردند.

نشانه‌ها حاکی از آن است که بعضی از پالایشگاه‌های آسیایی برای ماه سپتامبر نفت خام کمتری از عربستان خریده‌اند.

اعمال دوباره قرنطینه‌ها برای مهار سویه دلتای ویروس کرونا در چین و دیگر کشورهای آسیایی هم در کاهش واردات پالایشگاه‌های آسیا موثر بوده است.

اکنون که قیمت نفت آمریکا کمتر از ماه گذشته است و نرخ بسیار کمتری نسبت به قیمت شاخص نفت خام دوبی دارد، پالایشگران آسیایی حداقل ۷ میلیون بشکه نفت از ایالات متحده خریداری کرده‌اند که در ماه‌های اکتبر و نوامبر به مقصد می‌رسند.

شرکت بهارات پترولیوم هند ۲ میلیون بشکه نفت خام آمریکا را برای تحویل در ماه اکتبر و دو پالایشگاه در شمال شرق آسیا هم ۵ میلیون بشکه نفت خام آمریکا را برای تحویل در ماه نوامبر خریده‌اند.

این در حالی است که احتمال دارد پالایشگران چینی تولید خود را به‌دلیل محدودیت‌های جدید رفت و آمد کاهش دهند. انتظار می‌رود شرکت سینوپک با اعمال محدودیت‌ها برای مهار کرونا، مقدار نفت خام فرآوری شده خود را حدود ۱۰ درصد کاهش دهد.

کد خبر 319786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =