بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در دستور کار جلسه آینده مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم دستور کار نشست بعدی مجلس خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالرضا مصری، در پایان نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست بعدی مجلس، ساعت هفت و ۴۵ دقیقه شنبه (۳۰ مردادماه) خواهد بود و دستور کار آن رسیدگی به خطمشی و اصول کلی برنامه دولت سیزدهم و صلاحیت وزیران پیشنهادی است.

سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نیز در این باره اعلام کرد: از ابتدای هفته آینده به مدت چهار روز صلاحیت وزیران  پیشنهادی در صحن علنی مجلس بررسی و نظر نهایی مجلس درباره هر یک از وزیران در همان زمان اعلام می‌شود.

وی افزود: براساس ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس پس از بررسی سوابق کاری و مشخصات وزیران پیشنهادی، کمیسیون‌های تخصصی دیدگاه و ارزیابی خود را درباره هر کدام از وزیران  پیشنهادی در نشست‌های بررسی صلاحیت آنها به مدت ۵ دقیقه برای نمایندگان و مردم تشریح می‌کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس پیش از این از حضور وزیران پیشنهادی تا پایان هفته در ۲۷۰ نشست کمیسیون‌های تخصصی خبر داد و گفت: رئیس‌جمهوری می‌تواند در نشست‌های رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی بنا به ضرورت تشخیص خود حضور یابد و نسبت به کلیات برنامه دولت و وزیر مربوطه مطالبی را مطرح کند.

کد خبر 319838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =