تعمیرات اساسی واحد نمک‌زدایی نفت‌شهر پایان یافت

تعمیرات اساسی واحد نمک‌زدایی نفت‌شهر در کمتر از یک ماه و در پنج گروه اصلی خطوط لوله، مکانیک، برق، ابزار دقیق و کارگاه مرکزی پایان یافت و فعالیت از این واحد از سر گرفته شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، علی‌ رضایی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب اعلام کرد: فعالیت‌های تعمیرات اساسی طبق برنامه با همکاری واحد بهره‌برداری، بازرسی فنی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی)، خدمات فنی و مشارکت و پشتیبانی ترابری با موفقیت پایان یافت.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت و توان فنی و مهندسی نیروهای متخصص و کارکنان در منطقه یاد شده، تعمیرات اساسی واحد نمک‌زدایی نفت‌شهر، صرفه‌جویی حدود ۱۰ میلیارد ریالی به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در تشریح مراحل انجام پروژه گفت: در مرحله نخست مطالعات تئوری و عملیاتی تعمیرات به‌منظور شناسایی کامل نقاط معیوب و مدنظر تعمیرات انجام شد، سپس فعالیت‌های تعمیراتی با رعایت الزام‌های مربوطه و توجه به حساسیت کار تعمیرات اساسی آن در دستور کارگروه فنی این شرکت قرار گرفت.

رضایی تعمیرات اساسی در واحد نمک‌زدایی نفت‌شهر را شامل بستن شیرهای ورودی و خروجی کارخانه و شیرگاه‌ها و ورودی و خروجی مخازن و مسیرها،  باز کردن بیش از ۶۰ عدد شیر ایمنی، تعمیر و نصب دوباره، آزمون عملکرد سیستم (ESD) و همه تجهیزات ابزار دقیق و رفع اشکال احتمالی، تعویض بیش از ۳۲ قسمت از خطوط فرآیندی طبق گزارش‌های بازرسی فنی، رفع اشکال بیش از ۱۰ عدد از انواع شیر بخش‌های مختلف واحد، سرویس باتری‌خانه و ترانس‌ها و سیستم (UPS)،  آچارکشی اتصالات برقی و بررسی عملکرد دستگاه‌ها در صورت قطع برق و داربست‌بندی همه نقاطی که نیاز به کار در ارتفاع داشت، اعلام کرد.

وی با اشاره به تمدید چهار روزه زمان تعمیرات تصریح کرد: باتوجه به حجم زیاد کارها و روبه‌رو شدن با کارهای پیش‌بینی نشده، جوشکاری بیشتر مخازن به‌دلیل خوردگی و ایجاد شرایط ایمن برای راه‌اندازی واحد و رعایت الزام‌های ایمنی، زمان تعمیرات به مدت چهار روز تمدید و سرانجام واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی نفت‌شهر با رعایت کامل الزام‌های اچ‌اس‌ئی پس از هوازدایی دوباره راه‌اندازی شد.

کد خبر 319897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =