اوجی می‌تواند با حرکت جهادی وزارت نفت را متحول کند

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه توجه به تخصص و داشتن دانش، تعهد کاری، روحیه انقلابی و فسادستیزی از موارد انتخاب وزیران بوده است، گفت: وزیر پیشنهادی نفت هم دانش و تخصص لازم را دارد و هم حوزه نفت و گاز را به‌خوبی می‌شناسد، اوجی می‌تواند با حرکت جهادی وزارت نفت را متحول کند.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدابراهیم رئیسی، در نشست علنی امروز (شنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی که برای بررسی برنامه‌های کلان دولت و وزیران پیشنهادی برگزار شده است، از ابتکار مجلس نسبت به بررسی برنامه‌های وزیران پیشنهادی در کمیسیون‌های اصلی و فرعی تشکر کرد و گفت: این حرکت، حرکتی ابتکاری و ارزشمند بود که از مجلس تشکر می‌کنم.

وی افزود: فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم بسیار است و بار امانت جز با هدایت الهی و عنایت ائمه اطهار (ع) و عزم پولادین برای تحول به سرمنزل مقصود نخواهد رسید و تحول‌خواهی جز با پیروی از اسلام اصیل و حکم رکین ولایت فقیه به پیشرفت منتهی نمی‌شود.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: اکنون هنگامه حرکتی جهادی، شجاعانه، حکیمانه و مردمی است که با استفاده از ظرفیت‌های عظیم فکری و نخبگانی و مشارکت عمومی و همراهی و همدلی مجلس انقلابی و نمایندگان مردم در چارچوب سند تحول دولت مردمی، زمینه‌ساز تحقق ایران قوی باشد.

رئیسی با بیان اینکه سند تحول دولت مردمی به‌عنوان چارچوب حاکم در برنامه وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم است، بیان کرد: این برنامه‌ها بر پایه محورهای بنیادین پنجگانه شامل، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تعالی فرهنگ اسلامی و ایرانی، اقتصاد مقاومتی، تأمین و بهبود معیشت جامعه به‌ویژه اقشار کم‌درآمد، توسعه روابط بین‌المللی بر اساس منافع ملی و الهام‌بخشی در جهان اسلام است.

وی گفت: کل برنامه‌های دولت به‌گونه‌ای تنظیم شده که سبب تحقق عدالت و پیشرفت در کشور باشد، همچنین اولویت نخست ما در دولت مهار کرونا و ارتقای وضع بهداشتی در کشور است.

رئیس‌جمهوری افزود: بهبود وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم دومین اولویت اصلی دولت است. کابینه سیزدهم ترکیبی از جوانگرایی و تجربه با شاخصه‌های تعهدکاری و فسادستیزی است.

رئیسی با بیان اینکه رابطه سببی و نسبی و فشار عناصر سیاسی در پیشنهادد وزرا هیچ نقشی نداشته است، تصریح کرد: مردمی‌سازی سیاست، اقتصاد و فرهنگ مورد توجه این دولت است و برای حل مشکلات کشور برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت تدوین شده است.

وی در دفاع از وزیر پیشنهادی نفت، گفت: در درون وزارت نفت بررسی شد تا چهره نامداری برای این وزارتخانه انتخاب شود. اوجی در وزارت نفت چهره موفقی بود که تحصیلات تکمیلی در این بخش را گذرانده و می‌تواند وزرات نفت را با حرکت جهادی به مسیر مورد نظر برساند.

رئیس‌جمهوری درباره دغدغه‌های مربوط به فروش نفت افزود: نمایندگان نگران این موضوع نباشند، در کشور ما هم زمینه و هم امکان فروش نفت وجود دارد و نگرانی بابت آن نخواهیم داشت.

رئیسی اعلام کرد: حل مشکلات نخست نیاز به برنامه دارد و دوم نیازمند نیروی کارآمدی است که در جای جای کشور بتواند تحول‌آفرین باشد و شرط سوم پیگیری و نظارت علی‌الدوام برای اجرای برنامه‌ها و تحقق تحول در کشور است. اگر این سه شرط باشد حتماً بر این مشکلات فائق خواهیم آمد. دولت با کمک مجلس می‌تواند بر همه مشکلات فائق بیاید.

کد خبر 319944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =