ضرورت افزایش شبکه انتقال گاز در شمال غرب ایران

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز در بازدید از مسیر سخت‌گذر خطوط لوله انتقال گاز چلوند - اردبیل، از اطمینان‌بخش بودن و پایداری شبکه انتقال گاز طبیعی با اقدام‌های پیشگیرانه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، فیروز خدایی با تأکید بر ضرورت افزایش شبکه انتقال گاز در منطقه شمال غرب کشور، گفت: با اقدام‌های پیشگیرانه انجام‌شده و بازدیدهای مستمر از مسیرهای خطوط لوله، شرایط برای انتقال پایدار گاز طبیعی در منطقه فراهم شده است و پیش‌بینی می‌شود همه اهداف این منطقه عملیاتی برای آماده به‌کار بودن تأسیسات و خطوط لوله در رویارویی با فصل‌های سرد سال و بهره‌برداری بهینه محقق شوند.

وی افزود: فصل گرم سال فرصت مغتنمی است که برنامه‌های تعمیراتی و بازدید از مسیرهای خطوط لوله انتقال گاز به‌صورت مرتب و مستمر انجام شود تا هرگونه مشکل و نقاط ضعفی در مسیرها برطرف شود.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ضمن بازدید از مسیر سخت‌گذر خطوط لوله انتقال گاز چلوند - اردبیل که در اثر بارندگی‌های اخیر دچار رانش شده بود، ایجاد مانع در پایین‌دست دره مشرف به محل رانش با احداث دیواره محافظ و ادامه ابنیه فنی موجود، هم‌زمان با ساخت راه پلکانی خاکی توسط عوامل اجرایی پیمانکار همچنین انتخاب مشاور در محل رانش را راهکاری مناسب برای چگونگی برطرف کردن رانش مسیر دانست. 

خدایی تصریح کرد: با اقدام‌های لازم و نظارت‌های مستمر از مسیرهای سخت‌گذر خطوط لوله گاز باید تمهیدهای لازم برای اطمینان‌بخش بودن شبکه انتقال گاز طبیعی منطقه در زمستان امسال پیش‌بینی شود.

کد خبر 319976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =