پایان تعمیرات اساسی مرکز تفکیک گاز شماره یک کنگان

تعمیرات اساسی مرکز تفکیک گاز شماره یک کنگان و خط لوله ۴۸ اینچ انتقال گاز به پالایشگاه گاز فجر جم در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، جابر چرومی‌زاده، رئیس منطقه عملیاتی نار و کنگان گفت: بازرسی فنی، بخارزنی، تمیزکاری و جوشکاری جداره داخلی همه تفکیک‌کننده‌های گازی، همچنین تعمیر و رفع عیب شیرآلات، نصب تجهیزات، ایجاد اتصالات، رفع اشکال و اطمینان از صحت عملکرد کنترل‌گر منطقی برنامه‌پذیر (PLC) و تابلوی اطفای حریق اتاق کنترل مرکز تفکیک گاز شماره یک کنگان و... از جمله تعمیرات انجام‌شده است.

وی افزود: همه کلیدهای اصلی و فرعی مربوط به منبع تأمین برق عادی و اضطراری، تابلوهای کنترل ۳/۳ کیلوولت، خطوط برق فشارقوی الکتروموتورهای ۳۸۰ و ۳۳۰۰ ولت، ژنراتورهای اضطراری، پمپ‌های برقی و دیزل آب آتش‌نشانی و کمپرسورهای هوای مرکز تفکیک گاز شماره یک ناحیه کنگان نیز تعمیر اساسی شدند.

رئیس منطقه عملیاتی نار و کنگان ادامه داد: تعویض شیر برقی ۴۲ اینچ و به‌تناسب برشکاری و تغییر اندازه سیستم لوله‌گذاری (پایپینگ)، جوشکاری فلنج مربوط به شیر کروی محوطه توپک رانی و نصب شیر جدید از دیگر فعالیت‌های تعمیراتی انجام‌شده در مرکز تفکیک گاز شماره یک ناحیه کنگان است.

چرومی‌زاده با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی و ایمن‌سازی خط لوله ۴۸ اینچ انتقال گاز مرکز تفکیک شماره یک ناحیه کنگان به پالایشگاه فجر جم نیز در چهار مقطع به متراژ ۶۶۵ متر انجام شد، افزود: این تعمیرات شامل حذف گرده‌ماهی، خاک‌برداری، پوشش‌برداری، سندبلاست، رنگ‌آمیزی اپوکسی، برشکاری و جوشکاری در ۶ نقطه، تعویض ۱۵ متر از خط لوله، تولید خاک نرم، خاک‌ریزی و احداث گرده‌ماهی بوده است.

وی اظهار کرد: در محدوده کیلومتر ۲۵ و ۲۶ خط لوله ۴۸ اینچ انتقال گاز با وجود پوشش بتونی وزنه‌ای (CCW) و سخت‌گذر بودن مسیر دسترسی، کار تخریب بتون مسلح، خاک‌برداری، برشکاری، عملیات خم‌کاری لوله ۴۸ اینچ و جوشکاری نیز با موفقیت به انجام رسید.

رئیس منطقه عملیاتی نار و کنگان با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی خطوط لوله و تأسیسات گازی همچنان ادامه دارد، گفت: همه فعالیت‌های تعمیرات اساسی با به‌کارگیری توان و امکانات منطقه و همکاری دیگر مناطق عملیاتی در زمان تعیین‌شده با رعایت همه الزام‌های  اچ‌اس‌ئی، بازرسی و حفاظت فنی و دستورعمل‌های پیشگیری از بیماری کرونا انجام می‌شود.

منطقه عملیاتی نار و کنگان از مناطق عملیاتی پنج‌گانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در حوزه جغرافیایی شهرستان‌های جم و کنگان در استان بوشهر قرار دارد و خوراک موردنیاز پالایشگاه گاز فجر جم را تأمین می‌کند.

کد خبر 320079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =