جایگاه ایران در اوپک مستحکم می‌شود

وزیر نفت تأمین سوخت زمستانی را مهم‌ترین اولویت کنونی صنعت نفت برشمرد و گفت: تلاشمان این است جایگاه ایران در اوپک مستحکم شود و بازارهایمان را پس بگیریم.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (پنجشنبه، چهارم شهریورماه) در نخستین روز کاری خود درباره اینکه چقدر برای انجام این مسئولیت دشوار آماده‌اید، اظهار کرد: بنده از خانواده صنعت نفت هستم، تحصیلاتم در این حوزه بوده است و ۳۵ سال در این مجموعه و در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت کار کردم، ان‌شاء‌الله از امروز با توکل به خدا و انگیزه مضاعف برای رفع چالش‌های صنعت نفت گام برخواهم داشت.

وی درباره مهم‌ترین اولویت‌های این صنعت که در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: مهم‌ترین موضوعی که باید به‌صورت جدی دنبال شود ناترازی گاز و تأمین سوخت زمستانی است که بسیار مهم است. امروز نخستین نشست شورای معاونان را خواهیم داشت و به‌زودی هم نشستی برای سوخت زمستانی با وزارت نیرو برگزار می‌کنیم.

وزیر نفت حفظ و نگهداشت تولید، ساماندهی سرمایه انسانی، فروش نفت و میعانات گازی، جلوگیری از خام‌فروشی و ورود به زنجیره صنایع تکمیلی را از اولویت‌های اصلی صنعت نفت دانست و درباره تغییرها در صنعت نفت گفت: به‌زودی با مدیران صنعت نفت نشست برگزار می‌شود و پس از ارزیابی و در صورت نیاز تحولات انجام خواهد شد.

اوجی درباره نشست پیش‌روی ائتلاف اوپک‌پلاس (تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت - اوپک) و طرح موضوع بازگشت نفت ایران به بازار در این نشست که هفته آینده برگزار می‌شود، اظهار کرد: تقاضای نفت در جهان با توجه به واکسیاسیون در حال افزایش است. بی‌شک یکی از برنامه‌های ما این است جایگاه ایران در اوپک مستحکم شود و بازارهایمان را پس بگیریم.  

وی گفت: شناسایی بازارهای جدید برای نفت نیز یکی از کارهای اصلی‌ ما خواهد بود و ما آنچه را حق جمهوری اسلامی ایران هست پس خواهیم گرفت.

جواد اوجی با کسب ۱۹۸ رأی موافق از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز (چهارشنبه، سوم شهریورماه) به‌عنوان وزیر نفت دولت سیزدهم انتخاب شد.

کد خبر 320175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =