۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
  • کد خبر: 320190
بازتاب رأی اعتماد به اوجی در رسانه‌های جهان

رسانه‌ها و شبکه‌های خبری مختلف جهان در گزارش‌های خود رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر نفت پیشنهادی دولت سیزدهم را مورد توجه قرار دادند.

به گزارش شانا، رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی خبر رأی اعتماد قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جواد اوجی به‌عنوان وزیر نفت دولت سیزدهم را بازتاب دادند.

خبرگزاری و شبکه تلویزیونی بلومبرگ با اشاره به موفقیت اوجی در کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس، از وی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، به‌عنوان دو عضو کلیدی کابینه رئیسی یاد کرد.

این خبرگزاری یادآور شد: اوجی با وجود نداشتن تجربه وزارت، تکنوکراتی حرفه‌ای و مهندس نفت است که در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بوده است.

بلومبرگ از نخستین چالش‌های اصلی اوجی را مدیریت وی در بازگشت احتمالی ایران به بازار نفت که با گسترش نوع دلتای ویروس کرونا تضعیف شده است، دانست.

براساس گزارش این خبرگزاری، وزیر نفت ایران که تاکنون حضور در نشست‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را تجربه نکرده است، برای نخستین بار یکم سپتامبر (دهم شهریورماه) در نشست وزارتی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک (ائتلاف اوپک پلاس) شرکت خواهد کرد.

خبرگزاری و موسسه خبری پلتس هم در گزارشی کامل با اشاره به سوابق اوجی به چالش‌های پیش روی وزیر نفت ایران پرداخت.

پلتس یکی از این چاش‌ها را - در میان محدودیت‌های بودجه - تصمیم مجلس شورای اسلامی برای محدود کردن افزایش حقوق کارکنان صنعت نفت دانست که اعتراض‌هایی را در پی داشته است و اوجی باید این مشکل را حل کند.

این خبرگزاری به نقل از پل شلدون، مشاور ژئوپولیتیک مؤسسه پلتس چالش دیگر پیش روی اوجی را  نامطمئن بودن از نتایج مذاکرات هسته‌ای و بازگشت احتمالی روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت ایران به بازارهای جهانی دانست.

خبرگزاری الجزیره نیز با اشاره به انتخاب اوجی، سابقه بلندمدت وی در صنعت نفت و گاز ایران را نقطه قوت وزیر نفت دولت سیزدهم دانست.

خبرگزاری رویترز هم با اشاره به موفقیت اوجی در کسب رأی اعتماد نمایندگان، به سوابق کاری وی اشاره کرد.

خبرگزاری ترند آذربایجان هم با اشاره به انتخاب اوجی، به سخنان وی در مجلس درباره اکتشاف و سرمایه‌گذاری‌های آینده در صنعت نفت ایران پرداخت.

روزنامه سان مالزیا هم ضمن اشاره به کامیابی اوجی در اخذ رأی اعتماد مجلس، به بررسی سوابق وی پرداخت.

رادیو اروپای آزاد، روزنامه‌ هرالد تریبیون، خبرگزاری‌ دویچه‌وله آلمان، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، شبکه خبری فرانس ۲۴ و شبکه خبری «نیوز ۱۸» از دیگر رسانه‌ها و تلویزیون‌هایی بودند که اخبار رأی اعتماد مجلس به اوجی را پوشش دادند.

کد خبر 320190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =