پتروشیمی جم موفق به کسب رتبه اعتباری بلندمدت +A شد

مدیر سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و ارز پتروشیمی جم گفت: با توجه به ارائه اطلاعات جدید درباره عملکرد شرکت به‌ویژه عملکرد سال مالی منتهی به اسفندماه ۹۹ و افق روشن پیش‌رو، شرکت با یک درجه ارتقای رتبه بلندمدت به +A و رتبه کوتاه‌مدت به A1 ارتقا یافت و دورنمای آن مثبت اعلام شد.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی جم، محمدسجاد سیاهکارزاده با اشاره به فرآیند رتبه‌بندی اعتباری شرکت اعلام کرد: رتبه‌بندی اعتباری را شرکت برهان، یکی از سه شرکت دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، انجام داده و این موضوع سبب افزایش رتبه اعتباری جم و اعطای رتبه اعتباری +A شده است.

وی افزود: عطف به بررسی و ارزیابی پیشین و اعطای رتبه اعتباری بلندمدت A به شرکت پتروشیمی جم در بازار سرمایه و با توجه به ارائه اطلاعات جدید درباره عملکرد شرکت به‌ویژه عملکرد آن در سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۹ و ارزیابی افق روشن و پیش‌بینی مثبت از آینده شرکت، رتبه بلندمدت پتروشیمی جم با یک درجه ارتقا به +A و رتبه کوتاه‌مدت آن به A1 ارتقا یافت و دورنمای شرکت نیز مثبت اعلام شد.

مدیر سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و ارز پتروشیمی جم اظهار کرد: رتبه‌بندی اعتباری شرکت‌ها که به‌صورت مستمر در حال انجام است ضمن ارزیابی وضع شرکت از نظر مالی و اعتباری می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌های تأمین مالی شرکت به‌ویژه تأمین مالی از بازار سرمایه کمک کند.

شایان یادآوری است که پیش از این و در تیرماه سال ۱۴۰۰ نیز با طی فرآیند رتبه‌بندی اعتباری و بر اساس بررسی‌های دقیق و موشکافانه شرکت پتروشیمی جم موفق به کسب رتبه اعتباری بلندمدت A شده بود. 

کد خبر 320324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =