۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
  • کد خبر: 320433
چاه شماره ۷۵ خانگیران تولیدی شد

چاه شماره ۷۵ منطقه عملیاتی خانگیران با ظرفیت تولید روزانه ۱.۳ میلیون مترمکعب و به‌منظور حفظ و نگهداشت سقف تولید گاز مورد نیاز منطقه شرق و شمال شرق عملیاتی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، محمدرضا سلطانی، مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در آیین راه‌اندازی رسمی این چاه که با حضور نماینده مردم شهرستان سرخس در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه، فرماندار و مسئولان محلی شهرستان سرخس برگزار شد، با اشاره به اهمیت تولید و بهره‌برداری از این چاه، به تشریح روند عملیاتی شدن آن پرداخت و گفت: نگهداشت سقف تولید گاز مورد نیاز منطقه شرق و شمال شرق ایجاب می‌کند چاه‌های جدیدی در مخزن گاز ترش مزدوران حفر و با نصب تأسیسات سرچاهی و خطوط لوله مورد نیاز به مجموعه چاه‌های تولیدی این مخزن اضافه شود.

وی افزود: عملیات اجرایی نصب تأسیسات سرچاهی و خطوط لوله این چاه ازسوی مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران انجام شد و شهریورماه امسال کار اجرایی تأسیسات سرچاهی و احداث خط لوله تولید و اتصال آن به مرکز جمع‌آوری شرقی به پایان رسید و این چاه با دبی تقریبی ۱.۳ میلیون مترمکعب در روز عملیاتی شد.

مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، درباره هزینه عملیات حفاری این چاه اظهار کرد: برای احداث تأسیسات و خطوط لوله چاه یادشده، حدود ۹ میلیون دلار و ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سلطانی تصریح کرد: از نکات حائز اهمیت این پروژه تکیه به توان داخل و توجه خاص به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به خودکفایی بیشتر بوده است، به‌گونه‌ای که در تکمیل چاه یادشده بیشتر ادوات و تجهیزات رشته تکمیلی چاه، ساخت داخل است.

کد خبر 320433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =