تلاش پژوهشگاه نفت برای نوآوری در اندیشه‌های حکمرانی

برنامه تدوین اندیشه‌های حکمرانی مطلوب در پژوهشگاه صنعت نفت با هدف بررسی مؤلفه‌های حکمرانی مدیران از چندی پیش در این مجموعه آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، با توجه به شاخص‌های گوناگون حکمرانی مطلوب و بر اساس سیاست‌ها و راهبردهای پژوهشگاه صنعت نفت تعدادی از این مؤلفه‌ها شناسایی شد و از منظر مدیران این مجموعه بحث و بررسی شد.

بر همین اساس، مؤلفه‌هایی نظیر نتیجه‌گرایی، میزان اثربخشی فعالیت‌ها، ارتقای ارزش‌ها، شفاف‌سازی، مشارکت کارکنان، پاسخگویی و ظرفیت‌سازی از میان همه مؤلفه‌های حکمرانی مطلوب انتخاب و در ادامه عملکرد مدیران ارشد پژوهشگاه صنعت نفت از دیدگاه آنها مورد تحلیل قرار گرفته است.

با بررسی مؤلفه‌های حکمرانی مطلوب، پژوهشگاه درصدد است شاخص‌های حکمرانی را در میان بالاترین مدیران ارشد سازمان مورد تحلیل و واکاوی قرار دهد و از آنجا که این مجموعه ارتباطات وسیعی با سازمان‌های مختلف داخل و خارج از کشور دارد و نقش چشم‌گیری در ارتقای سطح دانش، توسعه پایدار و حل معضلات صنعت دارد، برای نیل به اهداف سازمانی خود، نیازمند در اختیار داشتن مؤلفه‌هایی به‌منظور ارزیابی عملکرد بهینه و حکمرانی مطلوب مدیران خود است.

از این‌رو در قالب یک مستند، مؤلفه‌های انتخابی از دیدگاه مدیران و معاونان ارشد سازمان مورد تحلیل قرار گرفته‌اند تا نقاط ضعف و قوت این مجموعه شناسایی شود و سرانجام این مرکز بزرگ بتواند گام‌های مثبتی برای ارتقای این سازمان بردارد.

تغییر الگوی کسب‌وکار پژوهشگاه و به تبع آن بهبود اندیشه‌های حکمرانی مدیران این مجموعه می‌تواند چابک‌سازی این سازمان را که از اهداف جدید وزارت نفت نیز به شمار می‌آید به همراه داشته باشد.

یادآور می‌شود در برنامه تدوین اندیشه‌های حکمرانی که از چندی پیش در پژوهشگاه صنعت نفت آغاز شد بر مسائلی نظیر هم‌اندیشی و مشورت با کارکنان، اجرای مسئولیت اجتماعی پژوهشگاه، اهمیت به جایگاه سرمایه انسانی، مدیریت زمان، شبکه‌سازی، همکاری با بخش خصوصی، ارائه راهکار مناسب با هدف افزایش اثربخشی این مجموعه و کاهش کاغذبازی تأکید شده است.

انتظار می‌رود تهیه چنین مستندی برای انتقال اندیشه‌های مدیران در حوزه حکمرانی بتواند برای دیگر سازمان‌های مرتبط نیز ثمربخش باشد.

کد خبر 320439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =