افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۰۰ پروژه گازرسانی در خراسان رضوی

آیین کلنگ‌زنی و بهره‌برداری یک‌هزار طرح گازرسانی روستایی و واحدهای تولیدی و صنعتی در استان خراسان رضوی با اعتبار ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال هم‌زمان با هفته دولت برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری دیروز (پنجشنبه، ۱۱ شهریورماه) در این آیین که با حضور استاندار، نماینده مردم فریمان، سرخس، احمد آباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار مشهد در روستای کلاته منار بخش رضویه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همه شهدای دولت اظهار کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۱ روستای این محور به نمایندگی از یک‌هزار پروژه استان آغاز می‌شود.

وی افزود: در هفته دولت امسال، یک‌هزار پروژه گازرسانی شامل ۱۳۵ پروژه روستایی و ۸۶۵ پروژه گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان بهره‌برداری شده یا عملیات اجرایی آن کلید خورده است که در بخش روستایی ۷۶ روستا با جمعیت ۸ هزار و ۹۳۰ خانوار به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند و عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۹ روستای دیگر با جمعیت ۴ هزار و ۲۳۵ خانوار نیز با مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه گازرسانی به واحدهای تولیدی صنعتی نیز ۸۶۵ پروژه شامل افتتاح طرح‌های گازرسانی در ۳۲۰ واحد تولیدی و صنعتی و شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۴۵ واحد دیگر با مجموع اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

افتخاری گفت: با شروع عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به ۲۱ روستای بخش رضویه مشهد که در مدت زمان ۴۸۰ روز به بهره‌برداری خواهد رسید، هزار و ۸۲۳ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند. در این پروژه ۱۵۱ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، هزار و ۱۰۰ مورد انشعاب و چهار ایستگاه تقلیل فشار نصب و ۵۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران هزینه خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار و پیگیری‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، از حمایت‌های وزارت نفت و شرکت ملی گاز و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان شرکت گاز خراسان رضوی برای اجرای طرح‌های گازرسانی در دوران سخت شیوع کرونا قدردانی کرد.

رتبه نخست خراسان رضوی در شبکه‌گذاری

استاندار خراسان رضوی در این آیین، با بیان اینکه شرکت گاز استان از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است، گفت: خراسان رضوی از نظر شبکه‌گذاری و تعداد خانوارهای بهره‌مند روستایی از گاز طبیعی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: پوشش گازرسانی یکی از مطالبات بحق مردم این منطقه بوده که با تلاش و اهتمام مسئولان و پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عملیاتی شده است.

وی افزود: گازرسانی به روستاهای کشور از بزرگ‌ترین اقدام‌های نظام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت‌رسانی به روستاییان بوده است و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم با تلاش‌های همه بخش‌های نظام به ویژه زحمات کارکنان شرکت گاز خراسان رضوی، ۹۵.۵ درصد مناطق روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند. امیدواریم با پیگیری‌های انجام‌شده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال آینده از نعمت گاز برخوردار شوند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم با زحمات کارکنان شرکت گاز و حمایت‌های نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و حمایت‌های دولت، همه شهرهای استان به‌ جز باجگیران که کم‌جمعیت است، گازدار شده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد عملیات اجرایی گازرسانی به شهر باجگیران نیز به‌عنوان آخرین شهر فاقد گاز استان با نگاه مثبت وزارت نفت و شرکت ملی گاز  به‌زودی آغاز شود.

معتمدیان گفت: با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از تحریم، کار خدمت‌رسانی به مناطق مرزی روستایی و کم‌برخوردار در هیچ دولتی متوقف نشده است. رشد خدمت‌رسانی نشانگر رویکرد مثبت نظام به مناطق روستایی است و وظیفه همه ما فراهم کردن امکانات در روستاها برای ماندگاری جمعیت تولیدکننده در روستا است.

وی گفت: امروز افتتاح و کلنگ‌زنی یک‌هزار پروژه گازرسانی در استان شامل بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی در ۷۶ روستا با جمعیت ۸ هزار و ۹۳۰ خانوار، ۳۲۰ واحد تولیدی صنعتی، ۶۶۰ کیلومتر شبکه، ۷ هزار و ۲۰۰ مورد علمک و ۱۲ ایستگاه تقلیل فشار با مجموع اعتبار هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال اجرایی می‌شود، همچنین کلنگ گازرسانی به ۵۹ روستا با جمعیت ۴ هزار و ۲۳۵ خانوار، ۵۴۵ واحدتولیدی صنعتی، ۷۰۶ کیلومتر شبکه گازرسانی، ۳۴۰۰ مورد علمک و ۹ ایستگاه تقلیل فشار نیز با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال به زمین زده خواهد شد.  

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به توانایی‌های موجود در شرکت گاز استان، این شرکت پا را از استان فراتر نهاده و عملیات گازرسانی به دیگر استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان را نیز عملیاتی و طرح‌هایی را در این خطه محروم اجرا کرده است.

وی افزود: این شرکت از نظر پاسخگویی به ارباب رجوع و دیدار چهره به چهره مدیران با مردم نیز بالاترین رضایتمندی را داشته و از نظر سلامت اداری نیز پارسال رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: طی پنج سال بیش از ۲۰۰ روستای فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

وی افزود: در عملیات گازرسانی به منطقه دهستان پایین ولایت برای هر علمک ۳۰۰ میلیون ریال برای هر خانوار از اعتبارات وزارت نفت پرداخت می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

کد خبر 320581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =