تأمین علوفه حیات‌وحش در قالب طرح نگهداشت تولید نفت

علوفه مورد نیاز حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده کرایی از سوی پیمانکار یکی از طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت تأمین شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، رضا مرادی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست این شرکت با اشاره به اینکه این اقدام به‌منظور ایفای مسئولیت اجتماعی و کمک به احیا و حفظ محیط زیست خوزستان انجام شده است، گفت: پنج تن علوفه مورد نیاز برای تغذیه حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده کرایی با هماهنگی مدیریت طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید (۲۸ مخزن) تأمین و برای توزیع به پاسگاه محیط‌بانی منطقه یادشده تحویل داده شده است.

وی افزود: کاهش شدید میزان بارندگی امسال سبب شد تا مراتع استان از نظر پوشش گیاهی نسبت به سال‌های گذشته با فقر جدی روبه‌رو شوند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه منطقه حفاظت‌شده کرایی مهم‌ترین زیستگاه و محل چرای گونه‌های ارزشمند حیات وحش در استان خوزستان به‌شمار می‌رود، ادامه داد: چنین اقدام‌هایی می‌تواند کمک مؤثری در جلوگیری از کاهش جمعیت آنها در شرایط خشکسالی کنونی و کمبود علوفه باشد.

مرادی گفت: منطقه حفاظت‌شده کرایی به‌دلیل اینکه تنها پناهگاه پویای قوچ و میش در خوزستان به حساب می‌آید، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ضمن امیدواری نسبت به استمرار این همکاری‌ها تا پایان تنش خشکسالی، از تلاش مدیریت طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب، مجری ناحیه مسجدسلیمان طرح ۲۸ مخزن، واحد اچ‌اس‌ئی طرح مذکور و شرکت جهان پارس به‌عنوان پیمانکار طرح و تأمین‌کننده علوفه مورد نیاز قدردانی کرد.

در سال‌های گذشته نیز اقدام‌های مشابهی در زمینه تأمین علوفه، اصلاح آبشخورهای حیات‌وحش، مرمت مسیر ارتباطی بین دو پاسگاه محیط‌بانی منطقه یادشده از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شده است.

بر اساس این گزارش، وزارت نفت همگام با تدوین طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی از سوی پیمانکاران این طرح را ضروری خوانده است.

کد خبر 320595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =