۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
  • کد خبر: 320626
گازرسانی به روستاهای نوار مرزی استان ایلام

مشعل گاز در ۱۳ روستای چوار در استان ایلام با حضور مسئولان استانی روشن شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عباس شمس‌اللهی، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در این آیین گفت: با حرکت جهادی کارکنان این شرکت، کار گازرسانی به ۱۳ روستای بخش گنجوان شهرستان چوار در کمترین زمان ممکن انجام و تلاش می‌شود پروژه گازرسانی به ۶ روستای باقیمانده بخش مرکزی شهرستان که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند نیز به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه با گازرسانی به این تعداد روستا، ۵۲۶ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، افزود: تاکنون از مجموع ۵۰ روستای شهرستان چوار، ۴۲ روستا گازرسانی شده ‌است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام همچنین با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۷۶۸ خانوار در مناطق شهری و روستایی شهرستان چوار گازرسانی و اشتراک‌پذیری شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد، هزار و ۹۰۲ مشترک شهری و هزار و ۸۶۶ مشترک روستایی هستند.

شمس‌اللهی با بیان اینکه به‌زودی و با گازرسانی به شهر پهله و روستاهای دیگر، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت مناطق روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: برای گازرسانی به مناطق شهری و روستایی چوار، ۳۶۰ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه گاز اجرا شده است.

علی‌اکبر بسطامی، نماینده ایلام در مجلس هم با بیان اینکه کار جهادی مسئولان شرکت گاز استان ایلام در محروم‌ترین روستاهای بخش گنجوان از توابع شهرستان چوار قابل قدردانی است، گفت: یکی از نیازهای اساسی مردم در شرایط کنونی، رساندن گاز به روستاهاست که در این زمینه شرکت گاز استان خدمات قابل توجهی به نقاط محروم ارائه کرده است.

وی با تأکید بر توجه ویژه به مناطق روستایی، افزود: خوشبختانه شرکت گاز استان تلاش کرده روستاهای محروم و توسعه‌نیافته را گازرسانی کند که این مهم سبب دلگرمی ساکنان روستاهای کمتر برخوردار استان شده است.

بسطامی با بیان اینکه اداره‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز، مخابرات و... نقش مهمی در توسعه پایدار روستاها دارند، اظهار کرد: خدمات‌دهی به مناطق محروم روستایی سبب کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها، رونق اقتصادی در روستاها و کاهش هزینه‌های خدمات برای خانوارها می‌شود.

کد خبر 320626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =