۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
  • کد خبر: 448830
گاز به آخرین شهر استان ایلام رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه با گازرسانی به شهر پهله، ۲۶ شهر استان ایلام گازرسانی شدند، گفت: خوشبختانه آخرین شهر ایلام گازرسانی و ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان ۱۰۰ درصدی شد.

به گزارش شانا، عباس شمس‌اللهی با بیان اینکه با ورود گاز به شبکه شهر پهله یک هزار و ۱۰۰ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، افزود: همه روستاهای مسیر نیز از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه، کمبود شدید کالاهای مورد نیاز اجرای عملیات، توپوگرافی خشن منطقه و عبور از کوه‌های سخت‌گذر در مسیر این خط سبب شد گازرسانی به شهر پهله با کندی انجام شود، اظهار کرد: گازرسانی به این شهر و روستاهای مسیر یکی از سخت‌ترین پروژه‌های گازرسانی در سطح استان بود که خوشبختانه با تلاش همکاران این موضوع محقق شد و مردم این مناطق به آرزوی دیرینه خود رسیدند. 

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: برای گازرسانی به پهله و روستاهای مسیر ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع، ۳۹ کیلومتر خط تغذیه فلزی در سایزهای ۶‌ و ۸ و ۱۲ و سه ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت ۲۵۰۰ ، ۵ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در ساعت نصب و راه‌اندازی شده است.

شمس‌اللهی با بیان اینکه تاکنون ۶۰۰ عملک در شهر پهله و روستاهای اطراف نصب شده‌ است، گفت: برای گازرسانی به شهر پهله و روستاهای مسیر بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

وی همچنین با بیان اینکه این پروژه در سال ۱۳۹۶ آغاز و در سال ۱۴۰۰ به تکمیل شده است، ادامه داد: در مجموع ۶ پیمانکار بومی در این پروژه فعالیت کردند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام یادآور شد: این خط در ادامه مسیر ۴۲ کیلومتری خط تغذیه شهر میمه بوده و هم‌اکنون پیمانکار نصب انشعاب‌ها در شهر پهله و روستاهای تابع در حال اجرا و نصب علمک است و شهروندان این مناطق پس از انجام لوله‌کشی داخلی منازل و تشکیل و تکمیل پرونده می‌توانند برای اشتراک‌پذیری گاز اقدام و گاز را میهمان خانه خود کنند.

کد خبر 448830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =