۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
  • کد خبر: 320770
مسیر بخشی از خط انتقال گاز اهر - ورزقان تغییر یافت

با تکمیل عملیات تغییر مسیر بخشی از خط انتقال گاز اهر - ورزقان، تزریق گاز و بهره‌برداری از خط یادشده آغاز و دوباره در چرخه انتقال گاز قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، فیروز خدایی، مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز در این باره گفت: برای ایمن‌سازی و کاهش خطرهای احتمالی ناشی از توسعه شهرها و روستاها، همچنین افزایش ضریب پایداری انتقال گاز، تغییر مسیر بخشی از خط لوله گاز اهر - ورزقان در محدوده روستای گونجیک به طول ۱۶۰۰ متر با مدیریت و کنترل فشار و تخلیه گاز به اتمسفر با موفقیت انجام و مشکلات حریم و توسعه روستا که حدود ۱۱۷ واحد مسکونی که در داخل حریم ۵۰ متر واقع شده بود، رفع شد.

وی افزود: در ادامه عملیات بالا، کارکنان این منطقه عملیاتی موفق شدند تعمیر ولو انشعاب برمیس را که به قطعی گاز نیاز داشت، در اسرع وقت هم‌زمان با عملیات بالا انجام دهند و پس از حصول اطمینان از ضریب ایمنی، این خط لوله گاز مجدد عملیاتی شد.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز اظهار کرد: این عملیات برای پایداری انتقال گاز به شهرهای حومه، نیروگاه و شهرک صنعتی انجام شد و تلاش داشتیم با حذف عوامل ناایمن و کاهش خطر، ضریب پایداری و اطمینان انتقال گاز در فصل‌های سرد سال افزایش یابد و تقویت شود.

خدایی یادآور شد: با توجه به تعهدهای شرکت ملی گاز ایران در تأمین مصارف گاز خانگی، صنایع تجاری و نیروگاه‌ها، ضرورت دارد همکاران این منطقه همواره با انجام بازرسی‌های دوره‌ای و به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین در تأمین سلامت شبکه انتقال گاز کشور و حفظ ایمنی کوشا باشند.

کد خبر 320770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =