تولید روزانه نفت اوپک ۱۵۱ هزار بشکه افزایش یافت

تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان در ماه سپتامبر (شهریورماه - مهرماه) با افزایش ۱۵۱ هزار بشکه‌ای، از ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز گذشت.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه سپتامبر اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه اوت، ۲۶ میلیون و ۷۶۲ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۱۵۱ هزار بشکه بیشتر از ۲۶ میلیون و ۶۱۱ هزار بشکه ماه ژوئن است.

بر اساس گزارش ماه سپتامبر اوپک، عربستان با تولید روزانه ۹ میلیون و ۴۸۸ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۴ میلیون و ۵۶ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۲ میلیون و ۷۷۷ هزار بشکه، تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند.  

ایران در ماه اوت ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار بشکه نفت تولید کرده که ۸ هزار بشکه کمتر از ماه ژوئیه بوده است.

کاهش قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک در ماه اوت نسبت به ماه ژوئیه ۲ دلار و ۶۴ سنت برابر با ۳.۶ درصد کاهش یافته است. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه اوت ۷۰ دلار و ۳۴ سنت ثبت شد، در حالی که این رقم در ماه ژوئیه هر بشکه ۷۲ و ۹۸ سنت بود.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه اوت با کاهش بیش از ۴ درصدی، به ۷۰ دلار و ۳۳ سنت برای هر بشکه رسید که سه دلار و ۲۰ سنت کمتر از ماه ژوئیه است.

کد خبر 321028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =