۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
  • کد خبر: 321109
رونمایی از فناوری ورزشی نوین در پژوهشگاه نفت

دستگاه توپ‌انداز خودکار که به‌عنوان یک فناوری نو ورزشی از سوی یکی از شرکت‌های تحت حمایت مراکز نوآوری ساخته شده است، دیروز (سه‌شنبه، ۲۳ شهریورماه) در پژوهشگاه صنعت نفت رونمایی شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی، رئیس این پژوهشگاه در آیین رونمایی از این دستگاه با تأکید بر اینکه میزبانی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی از جمله اهداف مسئولیت اجتماعی این مجموعه به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: خوشبختانه ارتباط مراکز علمی با جامعه، صنعت و دستگاه‌های اجرایی رو به افزایش است و همواره مراکز علمی کشور پاسخگوی نیازها و تقاضاهای بخش‌های مختلف جامعه هستند که این موضوع را می‌توان جزو رویدادهای مثبت دانست.

وی افزود: همکاری مراکز علمی با جامعه از توان مراکز علمی حکایت دارد و از سوی دیگر بسیار خرسندیم که جوانان پیشتاز این رویدادها هستند و اکنون می‌توان اذعان کرد که ما نتیجه اعتمادمان به جوانان را گرفته‌ایم و این افراد دستگاهی را ساخته‌اند که با نمونه‌های خارجی رقابت می‌کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت جوانان را منشأ اختراع‌ها و نوآوری‌ها در کشور دانست و یادآور شد: حضور جوانان با استعداد که در مراکز نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها فعالیت‌ می‌کنند می‌تواند نویدبخش‌ اقدام‌های مؤثر برای اهداف کشور باشد و خوشبختانه این‌گونه فعالیت‌ها در چند سال اخیر در کشور رونق گرفته است.

توفیقی با بیان اینکه کشور توان علمی، فناوری و پژوهشی بالایی دارد، تصریح کرد: بسیار خوشحالیم از اینکه پژوهشگاه صنعت نفت زمینه‌ای را آماده کرده است تا بتواند میزبان ابتکارها و پیشرفت‌های جدید جوانان باشد و امیدواریم این‌گونه فعالیت‌ها تداوم یابد.

همکاری با استارت‌آپ‌های ورزشی

محمدرضا ساکت، مدیرعامل شرکت فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان هم با اشاره به پیوند خوش‌یمن دانشگاه، پژوهش و ورزش در این پروژه که سبب تولد محصول مورد نیاز جامعه ورزشی شده است از خدمات پژوهشگاه صنعت نفت به تیم ملی قدردانی کرد و گفت: فراموش نمی‌کنیم که این پژوهشگاه برای صعود تیم ملی ایران به جام جهانی روسیه و همین‌طور بازی‌های جام ملت‌های آسیا در امارات، چه خدماتی را ارائه کرد، تا جایی که مربی وقت تیم ملی دائم از کیفیت شرایط و امکانات پژوهشگاه قدردانی می‌کرد.

وی با تاکید بر حمایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از استارت‌آپ‌های ورزشی و محصولات فناورانه تولید داخلی ادامه داد: ورود تجهیزات و سخت‌افزارهای نو سبب ارتقای کار کیفی مربیان می‌شود و به تخصصی‌تر شدن عملکرد مربیان و سرانجام تیم‌های ورزشی کمک می‌کند.

کد خبر 321109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =