تقویت مناسبات تهران و دوشنبه زمینه‌ای برای ارتقای سطح همکاری‌های منطقه‌ای

رئیس‌جمهوری گفت: تعمیق و تقویت مناسبات و تعاملات دوجانبه ایران و تاجیکستان زمینه‌ای برای ارتقای سطح همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی، امروز (شنبه، ۲۷ شهریورماه) در دیدار با امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان، با اشاره به دین، فرهنگ و زبان مشترک دو ملت، اظهار امیدواری کرد که با تلاش مقام‌های دو کشور فصلی نوین در شکوفایی روابط و همکاری‌ها در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رقم بخورد.

وی افزود: مقام‌های ایران و تاجیکستان باید با استمرار منظم دیدارها و گفت‌وگوهای دوجانبه، روابطی پایدار و همه‌جانبه را بین دو کشور فارسی‌زبان پایه‌گذاری کنند که به الگویی در سطح منطقه تبدیل شود.

رئیس‌جمهوری تاجیکستان نیز در این دیدار از قبول دعوت خود از سوی رئیس‌جمهوری کشورمان برای حضور در بیست‌ویکمین نشست سران سازمان شانگهای که به ریاست کشورش برگزار شد و نیز از این بابت که رئیسی در نخستین سفر خارجی خود به کشور هم‌زبان تاجیکستان سفر کرده است، قدردانی و تشکر کرد.

امامعلی رحمان با اشاره به سوابق همکاری‌ها و پروژه‌های مشترک اجراشده از سوی متخصصان ایرانی در تاجیکستان بیان کرد: دوستی و محبتی که بین مردم و دولت دو کشور وجود دارد زمینه بسیار مناسبی برای ارتقای سطح همکاری‌ها و روابط دو کشور است.

در پایان دیدار و گفت‌وگوها رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و مقام‌های همراه با رئیس‌جمهوری و مقام‌های تاجیکستانی، طرفین ۶ یادداشت تفاهم همکاری، یک توافق‌نامه و یک پروتکل فنی همکاری‌های گمرکی امضا کردند.

 رؤسای جمهوری دو کشور همچنین بیانیه رسمی مشترکی منتشر کردند.

کد خبر 321250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =