تکمیل زنجیره ارزش و متنوع‌سازی سبد محصولات؛ راهبرد صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: راهبرد این شرکت، تکمیل زنجیره ارزش و متنوع‌سازی سبد محصولات با ارزش است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی عصر دیروز (سه‌شنبه، ۳۰ شهریورماه) در نخستین روز سفر دو روزه به عسلویه، از طرح پتروشیمی سیراف و پتروپالایش کنگان در منطقه دیر بازدید و بر راهبرد توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در اجرای طرح‌های پتروشیمی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه دیر، یکی دیگر از هاب‌های توسعه صنعت پتروشیمی در سواحل خلیج فارس است، افزود: راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این منطقه، همچون فازهای ۱و ۲ عسلویه، تکمیل زنجیره ارزش و متنوع‌سازی سبد محصولات با ارزش پتروشیمی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با تولیدی شدن واحدهای الفین، پلی‌الفین و PDH در مجتمع پتروپالاش کنگان، این مجتمع گام نهایی برای تکمیل زنجیره ارزش را برمی‌دارد.

محمدی با بیان اینکه گازهای تولیدی فاز ۱۲ پارس جنوبی به این طرح منتقل و پس از بازگشت متان به شبکه سراسری، گازهای تفکیک شده اتان و پروپان به خوراک‌های صنعت پتروشیمی تبدیل می‌شود، گفت: اتان در واحد الفین به اتیلن و از آنجا به پلی‌اتیلن سبک و سنگین و پروپان هم در واحد PDH به محصول با ارزش پلی‌پروپیلن تبدیل می‌شود.

وی یادآور شد: در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن  پلیمر در پتروپالایش کنگان تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه واحد الفین و پلی‌الفین در مجتمع پتروپالایش کنگان در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار کرد: شرکت‌های توسعه دهنده هم در واحد الفین و هم در واحد PDH عملکرد بسیار خوبی را رقم زدند و بسیار فوق‌العاده کار کرده‌اند.

بهزاد محمدی در ادامه سفر میدانی خود، امروز (چهارشنبه، ۳۱ شهریورماه) از طرح‌های ASU پتروشیمی دماوند، آپادانا خلیج فارس، دنا، پارس گلایکول، آرین متانول و پتروشیمی هنگام بازدید خواهد کرد.

کد خبر 321486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =