پروژه‌های کشاورزی و نفت و گاز دهلران تسریع شوند

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: نیاز است پروژه‌های کشاورزی و نفت و گاز دهلران تسریع شوند و طرح‌های ان‌جی‌ال و پتروشیمی دهلران در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مجید عسگری صبح روز جمعه (دوم مهرماه) در نشست شورای اداری دهلران که با حضور بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با اشاره به وسعت شهرستان، تعداد شهرها، بخش‌ها و دهستان‌های این شهرستان گفت: این شهرستان ۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۲۰ کیلومتر مرز با عراق دارد و لازم است در همه حوزه‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی به ۱۰۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی شهرستان و زیر پوشش بودن ۸۵ درصد این زمین‌ها توسط شبکه‌ها گفت: در حوزه نفت و گاز نیز ظرفیت تولید قابل‌توجهی وجود دارد که نیاز است پروژه‌های کشاورزی و نفت و گاز دهلران تسریع شوند و طرح‌های ان‌جی‌ال و پتروشیمی دهلران در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.

فرماندار ویژه دهلران ضمن اشاره به راه‌های شهرستان افزود: اتصال دهلران از سمت خوزستان به شبکه ریلی و تکمیل پروژه چهاربانده کردن دهلران به خوزستان از خواسته‌هایی است که انتظار داریم مورد عنایت دولت سیزدهم قرار گیرد.

عسگری با بیان اینکه طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم در حال اجراست که برای تکمیل آن ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است، به فرسودگی زیرساخت‌های شهری اشاره کرد و گفت: سامانه گرمسیری ۶ هزار هکتار از زمین‌های دهلران را زیر پوشش دارد که برای تکمیل آن و شتاب‌بخشی به عملیات اجرایی نیازمند اعتبار است.

وی به نقش سد میمه در آبیاری ۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش مرکزی و جلوگیری از سیلاب هم اشاره کرد و گفت: با تزریق اعتبارات مورد نیاز زمینه تسهیل در عملیات اجرایی این سد با بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شود.

بر اساس این گزارش، سید ابرهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری امروز (جمعه، دوم مهرماه) به استان ایلام سفر کرده است و وزیران نیز از دیروز به‌تدریج وارد این استان شده‌اند؛ رئیس جمهوری در بدو ورود به ایلام اعلام کرد که رفع محرومیت‌های این استان به‌طور ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهوری پیش از این به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر کرده بود.

کد خبر 321555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =