ظرفیت تولید نفت در ایلام افزایش می‌یابد

وزیر نفت گفت: ظرفیت تولید نفت خام در استان ایلام بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، جواد اوجی شامگاه جمعه (دوم مهرماه) در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار کرد: سه درصد ذخایر نفتی و ۱۱ درصد ذخایر گازی کشور در استان ایلام قرار دارد و هم اکنون ۲۱۵ هزار بشکه نفت روزانه از میدان‌های این استان برداشت می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی وزارت نفت برای توسعه هفت میدان در این استان خبر داد و افزود: میدان تنگ‌بیجار ۶ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که در طرح توسعه قرار است به ۱۰ میلیون مترمکعب برسد و در کنار آن طرح توسعه پالایشگاه گاز ایلام با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی در حال اجراست.

وزیر نفت یادآور شد: وزارت نفت در بخش پایین‌دستی سه پروژه پتروشیمی ایلام، واحد پلی‌پروپیلن و زنجیره ارزش را در دستور کار دارد که همسو با آن ایجاد پارک پلی‌پروپیلن با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی این وزارتخانه و دیگر سرمایه‌گذاری‌ها اجرا خواهد شد.

اوجی از اجرای گازرسانی به هشت روستای ایلام تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۱۱۷ پروژه در قالب مسئولیت اجتماعی با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت نفت اجرا می‌شود و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای بهسازی جاده‌های حادثه‌خیز ‌از سوی این وزارتخانه پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های میدان چنگوله اضافه کرد: از منظر اقتصادی بین کارشناسان وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه اختلاف وجود دارد که در صورت رفع آن، آمادگی داریم زمینه توسعه چنگوله را فراهم کنیم.

وزیر نفت درباره انتقال دفتر نفت و گاز غرب کشور به این استان گفت: مراحل انتقال قانونی این موضوع زمان‌بر است ولی آمادگی داریم دفتر موجود را توسعه دهیم و از نیروهای بومی در این مرکز بهره بگیریم.

کد خبر 321570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =