قیمت گاز در آمریکا به بالاترین قیمت ۷ ساله رسید

قیمت گاز طبیعی در پی نگرانی از کاهش عرضه در ایالات متحده آمریکا به بالاترین سطح در هفت سال اخیر رسید.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، قیمت گاز طبیعی در آمریکا به‌دنبال افزایش نگرانی از کاهش عرضه آن در زمستان، به بالاترین رقم طی هفت سال گذشته رسید. 

قیمت گاز برای تحویل در ماه اکتبر ۱۱ درصد افزایش یافت و بیشترین افزایش قیمت روزانه از ماه فوریه تاکنون ثبت و حدود ۵ دلار و ۷۰۶ سنت به ازای هر یک میلیون بی‌تی‌یو فروخته شد، این رقم از سال ۲۰۱۴ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

سهم تولیدکنندگان گاز هم در بحبوحه افزایش ارزش بازار انرژی بالا رفته است، ارزش سهام شرکتی ای‌کیوتی ۱۲ درصد و سهام شرکت ساوت وسترن انرژی ۲۴ درصد بالا رفته است.

قیمت سوخت‌های گرمایشی و تولید برق در سراسر جهان در حال افزایش است، زیرا ذخیره‌سازی‌های گاز در اروپا و آسیا کاهش یافته و در پی آن ترس از کمبود گاز با نزدیک شدن به زمستان، بالا رفته است.

اختلال عرضه در آمریکا به‌دلیل طوفان سبب افزایش نگرانی از کندی افزایش تولید شده است.

داده‌های دولتی نشان می‌دهد که ذخیره‌سازی گاز آمریکا ۶.۹ درصد پایین‌تر از میانگین پنج‌ساله آن است و این کشور تمایل دارد محموله‌های بیشتری از سوخت را صادر کند.

حدود ۲۴ درصد از تولید گاز آمریکا در خلیج مکزیک هنوز پس از طوفان آیدا متوقف است و انتظار نمی‌رود فعالیت در این منطقه تا پایان سال جاری میلادی به شرایط عادی بازگردد.

کد خبر 321847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =