تحقق مسئولیت‌ اجتماعی نفت در ایلام مصداق عینی محرومیت‌زدایی است

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط وزارت نفت سهم مناطق محروم ایلام که امروز زیر گنج هستند، اما در رنج به سر می‌برند پرداخت می‌شود.

سارا فلاحی با بیان اینکه باید شرایطی ایجاد شود تا مردم ایلام خود بر منابع نفت و گاز مستقر در استان مدیریت کنند، به خبرنگار شانا گفت: مطالبه جدی ما از وزیر نفت، جذب نیروهای بومی در صنایع مرتبط با نفت و گاز استان ایلام است که این موضوع نیز همسو با اهداف مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت است.

نماینده ایلام در مجلس تصریح کرد: با انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط وزارت نفت، سهم مناطق محروم ایلام که امروز باوجود صنایع نفت و گاز در این استان به‌نوعی زیر گنج هستند، اما در رنج به سر می‌برند، پرداخت می‌شود.

فلاحی بیان کرد: استان ایلام نیازمند نگاه راهبردی و برنامه‌محور دولت برای رفع مشکلات است، وزارت نفت با عمل به مسئولیت‌ اجتماعی خود می‌تواند در این راه کمک شایانی به مردم این استان کند.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت در سومین سفر کاری خود، دوم مهرماه به ایلام رفت و ضمن بازدید از مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت در این استان، در فرمانداری شهرستان مهران با مردم نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

اوجی با تاکید بر اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، اعلام کرده بود: ۱۱۷ پروژه مسئولیت اجتماعی با ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در استان ایلام تعریف شده که در این میان، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای بهسازی جاده‌های حادثه‌خیز در نظر گرفته شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه اختصاص سهم چهار درصدی استان از اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیز ادامه می‌یابد، در واکنش به مشکل اشتغال در استان، بر ارتقای سطح علمی و تخصصی جوانان ایلامی تأکید کرد و گفت: وزارت نفت از راه‌اندازی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در این منطقه حمایت می‌کند و هزینه‌های لازم برای ارتقای فنی و علمی جوانان منطقه را تقبل خواهد کرد.

کد خبر 321855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =