بارکلیز پیش‌بینی قیمت نفت برای ۲۰۲۲ را افزایش داد

بانک بارکلیز در تازه‌ترین برآورد خود در پی کمبود عرضه، پیش‌بینی قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک انگلیسی بارکلیز روز سه‌شنبه (ششم مهرماه) در پی ادامه روند بهبود تقاضا دانست و به‌دنبال آن احتمال تشدید کمبود عرضه، پیش‌بینی خود درباره قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ را افزایش داد.

این بانک پیش‌بینی خود از قیمت نفت در سال آینده میلادی را با ۹ دلار افزایش، ۷۷ دلار برای هر بشکه اعلام کرد که تا حدودی به‌دلیل اطمینان کمتر به احیای توافق هسته‌‍‎ای ایران و آمریکا بود.

انتظار عرضه محدود در کنار افزایش سرسام آور قیمت‌های زغال‌ سنگ و گاز، قیمت‌ انواع نفت خام را روز سه‌شنبه برای ششمین روز پیاپی افزایش داد و قیمت نفت خام برنت برای مدت کوتاهی به بالای ۸۰ دلار برای هر بشکه و قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا هم به حدود ۷۶ دلار برای هر بشکه رسید.

تحلیلگران بارکلیز در یادداشتی اعلام کردند: افزایش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) شکاف به‌وجودآمده بین عرضه و تقاضا را تا سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ برطرف نمی‌کند، زیرا بعضی از تولیدکنندگان اوپک پلاس با مشکل ظرفیت محدود افزایش تولید روبه‌رو هستند و سرعت احیای تقاضا بسیار بالاتر از افزایش عرضه است.

اما تحلیلگران بارکلیز اظهار کردند که رشد عرضه ایالات متحده محدود شده است و دیگر تهدیدکننده سهم اوپک از بازار نیست و فوریتی برای افزایش عرضه تولیدکنندگان اوپک پلاس وجود ندارد.

کد خبر 321875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =