گازرسانی به روستاهای نقطه صفر مرزی در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرای گازرسانی به چهار روستای نقطه صفر مرزی شهرستان پاوه (همجوار با کشور عراق) خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران سیروس شهبازی گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به چهار روستای نقطه صفر مرزی شهرستان پاوه و همجوار شهر حلبچه عراق با حضور نماینده شهرستان پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در محل روستای هانی گرمله، آخرین روستای مرزی آغاز شد.

وی افزود: این پروژه شامل گازرسانی به چهار روستای مرزی شهرستان پاوه با جمعیت ۸۰۰ خانوار است که باید به‌منظور گازرسانی این تعداد خانوار، ۲۶ کیلومتر خط شبکه و ۱۱ کیلومتر شبکه‌گذاری داخلی روستاها اجرا شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه ادامه داد: نکته قابل توجه این پروژه این است که افزون بر وجود روستاها در نقطه صفر مرزی، بافت کوهستانی و سخت‌گذر بودن این مسیر است که به‌دلیل وجود دره‌های عمیق و جاده‌های پر پیچ و خم، ضمن اجرای خط در بافت کوهستانی و حفاری در دل کوه به‌طور تقریبی هر یکصد متر نیز هم باید یک عبور عرضی از جاده اصلی انجام شود.

شهبازی تصریح کرد: اکنون در حوزه چهار شهرستان پاوه و اورامانات سه شهرستان آن با عراق مرز دارد که تعداد ۱۵۶ روستا به شبکه گاز کشور متصل است و  گازرسانی به ۱۶۰ روستا نیز در مرحله پیمان‌سپاری قرار دارند.

وی یادآور شد: ۹۹ درصد جمعیت شهری استان کرمانشاه شامل ۲۹ شهر و ۸۳ درصد جمعیت روستایی شامل ۱۷۴۱ روستا گازرسانی شده‌اند و عملیات گازرسانی به ۳۷۱ روستا به همراه شهرهای نوسود، ریجاب و شبکه داخلی شهر ازگله در حال اجراست.

کد خبر 321881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =