پتروشیمی گچساران سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر نفت گفت: پتروشیمی گچساران با سرمایه‌گذاری انجام‌شده، سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بدون شک در رشد و پیشرفت منطقه تأثیری بسزا دارد.

به گزارش خبرنگار شانا از باشت، جواد اوجی امروز (جمعه، نهم مهرماه) در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد، در نشست مردمی شورای اداری شهرستان باشت حضور یافت و با اعلام این خبر، ادامه داد: واحد تبدیل اتیلن به پلی‌اتیلن گچساران نیز پیشرفت ۲۵ درصدی دارد و در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر استفاده از نیروهای بومی استان و منطقه باشت، اظهار کرد: برای بهره‌مندی حداکثری از توان جوانان این منطقه درخواست کردیم با سازمان فنی و حرفه‌ای استان و منطقه باشت ارتباط برقرار شود که وزارت نفت دوره‌های آموزشی برگزار کند تا پتروشیمی‌ها به‌دست جوانان منطقه راهبری شوند.

وزیر نفت همچنین گفت: ایجاد پارک پلی‌اتیلن در مناطق محروم جزو برنامه‌های ماست که وزارت نفت اجازه سرمایه‌گذاری ۲۰ درصدی دارد، اما سرمایه‌گذاران باید تشویق شوند و امتیازهای خوبی هم به آنها داده می‌شود.

اوجی با اشاره به توجه وزارت نفت به مسئولیت اجتماعی، بیان کرد: تا ۳ درصد از پروژه‌های توسعه‌ای برای این پروژه‌ها هزینه می‌شود؛ پروژه‌های کنونی هم ۲۶۰ میلیون یوروست که ۳ درصد آن برای هزینه‌کرد برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱۴ میلیارد تومان برای ۶۲ پروژه استان را تقبل کردیم، ادامه داد: ۵ میلیارد تومان هم در اختیار استانداری قرار می‌گیرد که ایشان به عدالت بین شهرستان‌ها تقسیم کنند.

وزیر نفت تأکید کرد: مشکلات آبرسانی هم در نشست شورای اداری استان و هیئت دولت مطرح و پیگیری می‌شود؛ همه توان وزیران، هیئت دولت و شخص رئیس‌جمهوری برای حل مشکلات مردم است، ما هم هر یک بشکه نفت، میعانات گازی و... که با وجود تحریم و موانع می‌فروشیم، با زحمت فراوان است.

 بر اساس این گزارش، وزیر نفت و جمعی از اعضای هیئت دولت به همراه سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری صبح امروز (جمعه، نهم مهرماه) در سفری یک‌روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد آمدند؛ اوجی پس از بازدید از سد چمشیر، مجتمع پتروشیمی و شهرک صنعتی سربیشه شهرستان گچساران، در نشست مردمی شورای اداری شهرستان گچساران و باشت حضور یافت.

رئیس‌جمهوری و دیگر اعضای دولت در پایان سفر یک‌روزه به کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری استان  در یاسوج حضور می‌یابند.

کد خبر 321936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =