رکورد ۱۷ ساله تولید در پتروشیمی بوعلی سینا شکست/ تولید یک میلیون تن محصول در ۶ ماه

رئیس بهره‌برداری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از شکسته شدن رکورد تولید ۱۷ ساله این شرکت در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، علیرضا قاسمی با اعلام این خبر اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال، محصول برش سنگین نفتا با تولید نزدیک به ۲۶۲ هزار تن، ۱۳۶ درصد برنامه را محقق و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۶ درصدی را ثبت کرده است.

وی افزود: در ادامه رکوردشکنی‌ها در این پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، محصول راهبردی بنزن بار دیگر با افزایش تولید خیره‌کننده همراه بود و با تحقق ۱۳۰ درصدی برنامه در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، به ۵۴ هزار تن رسید که به معنای بی‌نیازی کشور از واردات و البته صادرات این محصول باارزش و خلق ارزشی دیگر برای کشور است.

رئیس بهره‌برداری این شرکت ادامه داد: تلاش کارکنان در بخش‌های مختلف به افزایش ۷۶ درصدی محصول گاز مایع نسبت به مدت مشابه پارسال و تحقق ۱۰۶ درصدی محصول برش سبک نفتا در این مدت منجر شده است.

قاسمی افزود: در محصول ریفرمیت نیز حجم تولید با افزایش بی‌سابقه و ثبت رکوردی بی‌نظیر در طول دوران فعالیت شرکت همراه بود و در ۶ ماه منتهی به شهریور ۱۴۰۰، حدود ۴۰۳ هزار تن محصول تولید شده که ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، مجموع تولیدات مجتمع بیش از ۳۰ درصد بیشتر از دوره مشابه پارسال بود و با تلاش شبانه روزی کارکنان، تولیدات به تحقق ۱۱۶ درصد برنامه منجر شده‌ که حاصل آن تولید حدود یک میلیون تن محصول است.

کد خبر 322005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =