۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
  • کد خبر: 321312
افزایش سرمایه پتروشیمی بوعلی‌سینا تصویب شد

پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا از ۳.۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۳.۵۰۰ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت به تصویب هیئت مدیره «بوعلی» رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، در چهارصدوپنجاه‌ودومین نشست هیئت مدیره این شرکت (سهامی عام) در ۲۲ شهریورماه، پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۸۵ درصدی شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت (سرمایه‌گذاری در سهام شرکت پتروشیمی تندگویان) به‌منظور اصلاح ساختار مالی شرکت مطرح و به تصویب هیئت مدیره رسید.

بر این اساس، پس از نهایی شدن گزارش توجیهی، اطلاعات مربوطه از طریق سامانه کدال منتشر می‌شود. سهام شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا آذرماه در بازار سرمایه عرضه شد و با مشارکت بیش از ۴.۵ میلیون سهامدار همراه بود.

این شرکت خردادماه امسال نیز بر اساس وعده‌ خود به سهامداران، واحد شیرین‌سازی برش سبک با ظرفیت سالانه ۳۵۰ هزار تن رافینت و گاز مایع (ال‌پی‌جی) را به بهره‌برداری رساند تا حجم تولیدش به ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی برسد.

پس از عرضه در بازار سرمایه، این شرکت پروژه‌هایی مانند مخزن 2001C، ساخت و تعویض کاتالیست راکتور، تخلیه، بهینه‌سازی و بارگیری مولکولارسیو برج‌های جذب و تعمیرات اساسی را با تکیه بر توان متخصصان داخلی به سرانجام رساند.

واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا تا پایان امسال به مرحله پیش‌راه‌اندازی می‌رسد و محصولات پارازایلین و ارتوزایلین تولیدی این واحد به دیگر مجتمع‌های پتروشیمی کشور ارسال می‌شود.

با راه‌اندازی واحد پارازایلین، سودآوری شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد و افزون بر آن، با توجه به تولید پارازایلین و تکمیل چرخه اصلی تولید PET در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر سبب کاهش هزینه لجستیک و به‌دنبال آن افزایش سودآوری شرکت پتروشیمی تندگویان می‌شود.

شایان ذکر است که پس از اظهارنظر حسابرس و مجوز سازمان بورس، پیشنهاد افزایش سرمایه بوعلی در دستور کار مجمع عمومی فوق‌العاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 321312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =