فسادستیزی، اولویت نخست صندوق بازنشستگی صنعت نفت است

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: فسادستیزی اولویت یک صندوق است، بنابراین شفاف‌سازی، تعاریف و تنظیم قراردادها و مبارزه با فساد و پیشگیری از آن با جدیت در صندوق و شرکت‌های مرتبط پیگیری می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات دیروز (شنبه، دهم مهرماه) در نشست با مدیران صندوق گفت: بازنشستگان معزز صنعت نفت در دوران‌های سختی مانند پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازسازی‌های ناشی از جنگ تحمیلی که با تحریم‌ها همراه شده بود، جوانی و میانسالی خود را به وطن و آرمان‌های انقلاب بخشیدند، از این رو بهره‌مندی از رفاه در دوران بازنشستگی، شایسته آنها و بازماندگانشان است.

وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و خروج خارجی‌ها از صنعت نفت، این نیروی‌های ایرانی بودند که چرخه اقتصاد کشور را در این صنعت به گردش درآوردند و در دوران دفاع مقدس همین بازنشستگان کنونی بودند که دفاع را در صنعت نفت از حیث بازسازی و سوخت‌رسانی انجام دادند. این عزیزان که آن موقع مجاهدت کردند، اکنون در دوران بازنشستگی به‌سر می‌برند بنابراین ارائه خدمت شایسته وظیفه ماست و خدمت‌رسانی به این قشر سختکوش در حقیقت توفیق است و از این بابت افتخار می‌کنیم.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت با بیان اینکه از همه دست‌اندرکاران پیشین در صندوق قدردانی می‌کنم، افزود: با همه محدودیت‌های اقتصاد و حدود قانونی، باید با انگیزه و کار بیشتر شرایط را برای بهبود و رضایت بیشتر بازنشستگان و بازماندگان ارجمند فراهم کنیم.

بیات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منابع و دارایی‌های صندوق، امانت است، گفت: فسادستیزی اولویت نخست صندوق است، بنابراین شفاف‌سازی، تعاریف و تنظیم قراردادها و مبارزه با فساد و پیشگیری از آن با جدیت در صندوق و شرکت‌های مرتبط پیگیری خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه مسیر پیش روی صندوق باید روشن و قابل پیش‌بینی باشد، تأکید کرد: صندوق یک بنگاه اقتصادی است که با هدف حفظ، صیانت، ازدیاد منابع و دارایی‌های شاغلان و بازنشستگان صنعت نفت فعالیت می‌کند، بنابراین باید دیدگاه اقتصادی در آن حاکم باشد و این مستلزم بهره‌مندی از مطالعات و برنامه راهبردی است، زیرا راهبرد و آینده‌پژوهی، مسیر را برای رشد و توسعه هموار و روشن می‌کند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت تصریح کرد: برنامه‌ریزی راهبردی از درون بخش‌های تخصصی سازمان تولید می‌شود و در همین زمینه بخش مطالعات و برنامه‌ریزی صندوق تقویت خواهد شد.

بیات در این نشست که با حضور محمدمهدی رحمتی، رئیس پیشین هیئت‌رئیسه برگزار شد، افزود: از تلاش‌های آقای رحمتی قدردانی می‌کنیم. ایشان فردی خدمتگزار به کشور و نظام است و سابقه همکاری اینجانب با آقای رحمتی به سال‌های گذشته باز می‌گردد که جا دارد از کوشش‌های ایشان قدردانی کنم.

کد خبر 322006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =