رئیس کل جدید بانک مرکزی معرفی شد

علی صالح‌آبادی در نشست امروز هیئت دولت به‌عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی معرفی شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی، امروز (چهارشنبه، ۱۴ مهرماه) در نشست هیئت دولت و پس از انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی با تأکید بر اینکه نقش بانک مرکزی درحفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم بسیار اساسی است، گفت: بانک مرکزی باید به‌صورت جدی بر عملکرد بانک‌ها نظارت دقیق و نه نظارت توصیه‌ای داشته باشد.

وی رمز موفقیت در عرصه اقتصاد را سلامت در نظام اقتصادی دانست و افزود: امکانات و پول زیادی در اختیار بانک مرکزی قرار دارد که اگر بر آن نظارت نباشد، بی‌شک مشکل‌آفرین خواهد بود، اینکه در هر فسادی اقتصادی ردی از بانک و شبکه بانکی به چشم می‌خورد، گواه آن است که در نظام بانکی کشور اشکالاتی وجود دارد.

رئیس‌جمهوری از رئیس کل بانک مرکزی خواست با نظارت جدی و دقیق بر نظام بانکی کشور، حفظ منافع ملت را اساس کار خود قرار دهد و به‌خاطر هیچ منفعتی در مقابل منفعت ملت، کشور، ارزش پول ملی و منافع اساسی کوتاه نیاید.

رئیسی با اشاره به اینکه یکی از وعده‌های دولت هماهنگی تیم اقتصادی بوده است، گفت: هماهنگی خوبی میان گروه اقتصادی دولت ایجاد شده و شاید فلسفه اینکه رئیس کل بانک مرکزی را وزیر اقتصاد معرفی می‌کند، همین لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

وی با بیان اینکه پیش‌تر هم اعلام کردم و در این نشست نیز تأکید می‌کنم که مسئولیت ایجاد هماهنگی در تیم اقتصادی دولت به‌عهده معاون اول رئیس‌جمهوری قرار دارد، افزود: مجموعه گروه اقتصادی دولت باید برای برون‌رفت از مشکلات کنونی اقتصادی، با معاون اول هماهنگ باشد.

شایان یادآوری است که علی صالح‌آبادی پیش از این حکم، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران بود، ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار از جمله سوابق کاری صالح‌آبادی به شمار می‌آید.

کد خبر 322161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =