افزایش ۳۰ درصدی انتقال گاز طبیعی از منطقه ۸ عملیات

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۱۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از طریق تأسیسات و خطوط لوله این منطقه منتقل شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، فیروز خدایی اظهار کرد: مقدار گاز انتقالی از این منطقه برای مصارف خانگی، نیروگاه‌ها، صنایع و... در نیمه نخست امسال، افزون بر ۱۴ میلیارد مترمکعب بوده که از این مجموع حدود ۹ میلیارد مترمکعب گاز به شرکت‌های گاز استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و کردستان تحویل شده است.

وی افزود: این مقدار گاز انتقالی از منطقه ۸ عملیات انتقال گاز در مجموع افزایش ۳۰ درصدی را  نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران تصریح کرد: فعالیت‌ها در واحدهای عملیاتی به‌دلیل حساسیت و اهمیت مصرف گاز طبیعی در بخش‌های مختلف، با نظم و هماهنگی ویژه به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است تا مشکلی از بابت قطع و افت فشار گاز در فصل‌های مختلف سال به‌وجود نیاید.

خدایی یادآور شد: با در نظر گرفتن افت دما در اوایل نیمه دوم سال و کوتاه بودن فصل کاری در مناطق سردسیر، ضرورت دارد استفاده بهینه از گاز طبیعی در کشور نهادینه شود و تمهیدهای لازم برای ارائه خدمات مطلوب و جلوگیری از هدررفت این انرژی پاک انجام شود.

کد خبر 322343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =