مخزن ذخیره‌سازی نفت در جنوب لبنان دچار حریق شد

شاهدان عینی از آتش‌سوزی در یک مخزن ذخیره‌سازی نفت در جنوب لبنان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت، یکی از شهروندان لبنانی گفت: یک مخزن ذخیره‌سازی سوخت در تأسیسات نفتی «زهرانی» در جنوب لبنان روز دوشنبه (۱۹ مهرماه) دچار آتش‌سوزی شده است و آتش‌نشانان در تلاش برای مهار آتش هستند.

شبکه تلویزیونی الجدید گزارش داد که ارتش لبنان در شرایطی که ترس از گسترش آتش و ایجاد انفجار وجود دارد، در حال تخلیه منطقه است.

هنوز هیچ اظهارنظر رسمی درباره این حادثه صورت نگرفته است.

این آتش‌سوزی آخرین فاجعه‌ای است که می‌توانست در لبنان رخ دهد، این کشور اکنون به‌دلیل کمبود سوخت در بحران اقتصادی عمیقی به سر می‌برد که سبب شده است دو نیروگاه بزرگ این کشور، یکی در «زهرانی» و دیگری در «دیر عمار» در روز شنبه (۱۷ مهرماه) تعطیل شوند و شبکه برق رو به افول این شرکت به‌طور کامل تعطیل شود.

وزارت انرژی روز یکشنبه (۱۸ مهرماه) اعلام کرد که برق پیش از خاموشی و با کمک ارتش برقرار شده بود، ارتش لبنان پس از خاموشی‌ها، ۶ هزار کیلولیتر معادل ۶ میلیون لیتر نفت‌گاز به این دو نیروگاه ارسال کرده بود.

لبنان در آستانه بحران اقتصادی قرار دارد که بانک جهانی آن را از عمیق‌ترین رکودهای تاریخ معاصر نامیده است، سه‌چهارم جمعیت این کشور در فقر فرو رفته‌اند و واحد پول لبنان ۹۰ درصد ارزش خود را در دو سال گذشته از دست داده است.

کد خبر 322413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =