اجرای ۶۷۷ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از اجرای ۶۷۷ کیلومتر شبکه گازرسانی شهری و روستایی در این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا، حسن افتخاری با اعلام اینکه خراسان رضوی بیشترین شبکه گاز را در کشور دارد، گفت: تاکنون ۳۳ هزار و ۴۳۷ کیلومتر شبکه گازرسانی در این استان اجرا شده که از این آمار ۶۷۷ کیلومتر در نیمه نخست ۱۴۰۰ ساخته شده است.

وی افزود: در مجموع تاکنون در بخش روستایی ۲۴ هزار و ۲۲۱ کیلومتر شبکه گاز برای بهره‌مندی ۲۴۶۷ روستا با جمعیت ۴۹۴ هزار و ۸۰۰  خانوار و در بخش شهری نیز برای اتصال ۹۳ شهر استان ۹ هزار و ۲۱۶ کیلومتر شبکه اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: با اجرای ۶۷۷ کیلومتر شبکه گازرسانی روستایی و شهری در نیمه نخست امسال، تعداد ۳۱ هزار و ۸۹۱ مشترک جدید از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

افتخاری با تأکید بر ضرورت استمرار پایدار و ارتقای کیفیت خدمات گازرسانی خراسان رضوی به‌ویژه در بخش مشترکان خانگی و عمومی اظهار کرد: با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارکنان شرکت گاز استان، اکنون بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک در سراسر استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۹۵.۶ درصد خانوار روستاهای واجد شرایط و ۹۹ درصد جمعیت شهری استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند و با تکمیل طرح‌های گازرسانی در ۲۰۲ روستای دیگر ضریب نفوذ گاز بخش روستایی استان به ۹۹.۹ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: گازرسانی روستایی در خراسان رضوی در حال اتمام است و روستاهای باقیمانده دارای شرایط سخت هستند که نیازمند دقت و زمان بیشتری برای اجراست.

افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی شرکت گاز خراسان رضوی برای ورود به فصل سرد سال خبر داد و افزود: در فصل‌های سرد تأمین پایدار گاز طبیعی مصرفی بخش خانگی و عمومی در اولویت است، امیدواریم با همکاری، استمرار و تقویت تعاملات و مصرف بهینه گاز طبیعی افزون بر گرمابخشی خانه‌های هم‌استانی‌ها، امکان تأمین حداکثری گاز طبیعی مورد نیاز بخش‌های صنعتی نیز فراهم شود.

گفتنی‌ است مطابق آخرین اعلام وزارت کشور ۱۲ روستای استان خراسان رضوی به شهر ارتقا یافته است.

کد خبر 322551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =