پایداری شبکه گاز خوزستان افزایش یافت

تزریق گاز خط لوله ۵۶ اینچ حد فاصل بیدبلند - اهواز که یکی از انشعاب‌های خط لوله نهم سراسری گاز است، امروز (چهارشنبه، ۲۸ مهرماه) آغاز شد.

به گزارش شانا، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با ابراز خرسندی از اینکه تزریق گاز خط لوله حدفاصل بیدبلند - اهواز در ایام هفته وحدت آغاز شده است، گفت: این خط لوله برای تکمیل رینگ گازی جنوب غرب کشور و همسو با افزایش پایداری شبکه گاز استان خوزستان و تأمین گاز صنایع، پتروشیمی و مشترکان خانگی و صنعتی اجرا و تزریق گاز شد و گاز تولیدی پارس جنوبی را به مبادی مصرف می‌رساند.

مهدی بازرگانی، مجری طرح خط لوله نهم سراسری انتقال گاز نیز در این باره اظهار کرد: این خط لوله به قطر ۵۶ اینچ و طول ۹۹ کیلومتر با تلاش نیروهای متعهد و متخصص شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و بهره‌مندی از مشاوران و پیمانکاران داخلی اجرا شده و در مسیر خود از مناطق سخت‌گذر و کوهستانی، مناطق واقع دارای بارندگی و آب‌گرفتگی عبور کرده است و دو ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک ایستگاه لانچر و یک ایستگاه ریسیور دارد.

وی تصریح کرد: این خط لوله در مسیر اجرا با ۱۴ مورد کیسینگ، یک مورد تقاطع با رودخانه، ۱۷۳ مورد تقاطع با جاده خاکی، آب‌رو و خطوط زیرزمینی روبه‌رو بوده است.

کد خبر 322871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =