مشارکت سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ساخت پتروشیمی «الماس ماهشهر»

رئیس‌ هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از مشارکت سازندگان تجهیزات صنعت نفت در طرح ساخت مگاپروژه پتروشیمی «الماس ماهشهر» خبر داد و اعلام کرد: هم‌اکنون امکان ایرانی‌سازی و داخلی‌سازی ۸۵ درصد تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در داخل کشور وجود دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجید محمدپور در آیین آغاز به‌کار نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه برای اشتغال نیاز به تولید، برای تولید نیاز به سرمایه‌گذاری و برای سرمایه‌گذاری نیاز به جذابیت داریم، گفت: آیا در شرایط کنونی جذابیتی برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داریم؟

وی با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل با حمایت از صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بیان کرد: برگزاری این دو نمایشگاه درصد ساخت داخل کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را افزایش داده است و هم‌اکنون از تولید مواد شیمیایی و کاتالیست تا توربین، پیچ و مهره و بیشتر تجهیزات پرمصرف را می‌توانیم را در داخل بسازیم.

این مقام مسئول با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف تأمین کالا و تجهیزات مگاپتروشیمی «الماس ماهشهر» از سوی سازندگان و صنعتگران ایرانی، بیان کرد: مناطق آزاد و تجاری این توان و ظرفیت را دارند که به قطب ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت بدل شوند.

محمدپور با یادآوری اینکه هم‌اکنون ۴۰ درصد ظرفیت تولید سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت خالی و بدون استفاده مانده است، تأکید کرد: در شرایط کنونی هزینه‌های خودتحریمی‌های داخلی به مراتب بیشتر از تحریم‌های خارجی است.

نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سوم تا پنجم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 323072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =