اولویت‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های این شرکت را ابلاغ کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، متن ابلاغیه علیرضا دانشی خطاب به مدیران عامل شرکت‌های بهره‌بردار تابع، مدیران و رؤسای واحدهای ستادی و کارکنان این شرکت به شرح زیر است:

«همان‌گونه که استحضار دارید، در برهه‌ای خاص از عمر صنعت نفت جنوب و مقطعی حساس از تاریخ کشور قرار داریم و وجود مشکلات متعدد و انباشته از یک‌سو و انتظارات بزرگ از این صنعت سترگ از سوی دیگر سبب شده است تا عهده‌داری هرگونه مسئولیت و عمل به هر نوع وظیفه‌ای، نیازمند همراهی، همدلی و همکاری مستمر تمامی عوامل و به‌کارگیری بهینه منابع، سرمایه‌ها و استعدادهای سازمان باشد.

بی‌تردید، توفیق در برون‌رفت از مشکلات و چالش‌های موجود، جز در سایه نگاه علمی و رویکرد کارشناسی با قید اساسی روحیه جهادی، اخلاص دینی و حمیت ملی میسر نخواهد شد. در این راستا، مدیریت جدید با استعانت از پروردگار بزرگ و تأسی از سیره نبی مکرم اسلام و ائمه هدی سلام‌الله علیهم اجمعین، جلب مشارکت، کسب مشورت و حرکت بر مبنای خرد جمعی را سرلوحه کار خویش قرار داده و تلاش خواهد کرد با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های انسانی، فنی و تخصصی موجود، مجموعه معظم مناطق نفت‌خیز جنوب را به جایگاه رفیع سرآمدی نزدیک‌تر سازد.

بخشی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های این شرکت به‌عنوان میثاق همکاری و تشریک مساعی مدیریت و تمامی همکاران به شرح زیر است:

۱- تلاش همه‌جانبه برای دستیابی به حداکثر تولید صیانتی و پایدار از میدان‌های هیدروکربوری، از طریق ارائه ظرفیت‌های جدید تولیدی در میدان‌ها، تمرکز بر فعالیت‌های ازدیاد برداشت و رفع موانع تولید در بخش‌های مختلف و متعاقب آن تلاش برای ارتقای زنجیره ارزش در فعالیت‌های مرتبط با حوزه بالادستی.

۲- تأکید بر رعایت نظم و انضباط و اهتمام به اجرای دقیق مقررات اداری به‌عنوان مهم‌ترین مؤلفه فرهنگ ‌سازمانی صنعت نفت و تلاش برای نمایان ساختن ارزش‌های محوری کار، مجاهدت و تلاش هدفمند.

۳- توجه به شایسته‌سالاری و اعتلای جایگاه نیروی انسانی (اعم از رسمی و غیررسمی) به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه شرکت، تلاش برای رفع شائبه تبعیض و ناعدالتی و کوشش لازم برای مشارکت فراگیر کارکنان در تصمیم‌سازی‌ها.

۴- توجه به مسائل انگیزشی و هدفمند کردن مشوق‌های مادی و معنوی به‌منظور نگهداشت نیروی انسانی نخبه (به‌ویژه جوانان مستعد) و چاره‌اندیشی عقلایی برای جلوگیری از مهاجرت نیروهای کارآمد و اثرگذار.

۵- تلاش برای احیای حاکمیت شرکتی و نظام اختیارات متناسب با مسئولیت‌های محوله و تسهیل در اتخاذ تصمیم‌های مهم و اساسی مرتبط با تولید و توسعه در چارچوب اساسنامه شرکت.

۶- تأکید بر فسادستیزی، انضباط مالی و اداره امور شرکت براساس اصول بنگاه‌داری اقتصادی و برقراری تناسب منطقی میان هزینه‌ها و دستاوردها مطابق با اساسنامه شرکت.

۷- توجه به مقوله HSE به‌عنوان رکن اصلی تداوم تولید ایمن و پایدار در راستای صیانت از منابع مادی و معنوی شرکت و اهتمام به پیگیری طرح‌های مرتبط با محیط زیست به‌ویژه در بخش جمع‌آوری گازهای همراه.

۸- توجه به بازآرایی و بازنگری ساختار سازمانی با هدف چابک سازی سازمان و ایجاد انسجام و همگرایی بیشتر.

۹- تلاش برای حفظ سرآمدی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه توسعه میدان‌ها و سایر زمینه‌های تخصصی و علمی و برنامه‌ریزی اصولی برای ورود به حوزه صدور خدمات فنی مهندسی.

۱۰- اهتمام به مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی (CSR) تعامل با مردم و مسئولان استان‌های نفت‌خیز و نقش‌آفرینی منطقی در زمینه توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرها و مناطق پیرامونی همراه با اولویت‌بندی لازم و نگاهی عدالت محور.

مبنای واگذاری مسئولیت‌ها و انتصابات، تعهد، تخصص و احراز شرایط کافی برای پذیرش مسئولیت بوده و در ادامه مسیر، شرط اصلی تداوم همکاری، اطمینان از تحقق اهداف ترسیم‌شده و حصول به نتایج مورد نظر پس از پایش عملکرد مدیران خواهد بود.

با استعانت از خداوند سبحان و الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در ارتباط با شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها) و نیز با اطمینان از حمایت‌های شرکت ملی نفت ایران و مجموعه وزارت نفت و همکاری تمامی نیروهای متعهد و متخصص شاغل در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و تعامل سازنده با مردم و مسئولان محلی و استانی، موفقیت مدیریت و تمامی همکاران را در مسیر خدمت و نیل به اهداف، از خداوند منان مسئلت دارم.»

کد خبر 323156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =