بیات: اویک نماد بارز توانمندی‌های صنعت نفت ایران است

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره پیشین مجموعه اویک و آرزوی توفیق برای مدیرعامل و ریاست جدید هیئت‌مدیره این گروه، اویک را نماد بارز توانمندی‌های صنعت نفت ایران خواند و ابراز امیدواری کرد که روند روبه‌رشد این مجموعه ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالحسین بیات بعدازظهر امروز (چهارشنبه، پنجم آبان‌ماه) در آیین معارفه محمدجواد شمس، مدیرعامل جدید و حسین شهریاری، رئیس جدید هیئت‌مدیره شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) و تکریم غلامرضا منوچهری، مدیرعامل پیشین و سیدابوالحسن خاموشی، رئیس پیشین هیئت‌مدیره این شرکت، بر لزوم استمرار توجه مدیریت این مجموعه به توانمندی‌های داخلی، حفظ کرامت سرمایه انسانی، شفاف‌سازی فرأیندها، میدان دادن به جوانان و بهره‌مندی از تجارب پیشکسوتان تأکید کرد.

بیات در صحبت‌هایش به آغاز فعالیت خود در پتروشیمی اراک در سال ۶۹ اشاره کرد و گفت: آن زمان آرزو داشتیم روزی را ببینیم که اهداف صنعت نفت با تکیه بر توان متخصصان و کارشناسان ایرانی محقق شود و امروز به جرأت می‌توان گفت «اویک»، یکی از مصادیق تحقق آن آرزو و نماد بارز توانمندی‌های صنعت نفت ایران است.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی به‌عنوان ارزشمندترین دارایی هر سازمان، افزود: اویک نیز از سرمایه انسانی بسیار ارزشمند و کارآمدی برخوردار است و امیدوارم مدیریت جدید بتواند به بهترین شکل از این سرمایه به‌منظور تحقق اهداف شرکت استفاده کند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از تلاش‌های غلامرضا منوچهری قدردانی کرد و گفت: تغییرات مدیریتی به هیچ عنوان به معنای نادیده گرفتن تلاش‌های قبلی نیست، بلکه فرصتی است تا بتوان به واسطه حضور افراد جدید، به موضوعات مختلف از دریچه‌های متفاوتی نگاه کرد.

بیات همچنین با اشاره به ۱۴ سال سابقه فعالیت سیدابوالحسن خاموشی به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره اویک، از تلاش‌های وی نیز قدردانی کرد و افزود: چرخش نیروها می‌تواند در بهبود فرآیندها مؤثر باشد و در عین حال لازم است از تجربیات پیشکسوتان و مدیران مجرب صنعت نفت به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

منوچهری: اویک، یک جامعه بزرگ مهندسی است

غلامرضا منوچهری نیز در این نشست، اویک را مجموعه‌ای بزرگ و توانمند و سرمایه‌ای باارزش برای صنعت نفت خواند و با بیان اینکه «الحق و الانصاف اویک مجموعه‌ای است که کار از داخلش در می‌آید، وبال کشور نیست و می‌تواند برای کشور ثروت ایجاد کند»، افزود: اویک با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت، تبدیل به مجموعه بالغی شده که فارغ از فردگرایی، می‌تواند امور خود را در بخش‌های مختلف به نحو مطلوب راهبری کند و به‌طور سیستماتیک پیش ببرد.

بیات: اویک نماد بارز توانمندی‌های صنعت نفت ایران است

مدیرعامل پیشین اویک ادامه داد: اویک بر پایه‌های مالی محکمی استوار است، شرکت‌های زیرمجموعه آن عمدتاً سودده و توانمند هستند و از بدنه کارشناسی مجرب و تجهیزات خوبی برخوردار است که این سرمایه‌ها برای صندوق اطمینان‌بخش است، اما در عین حال برای سنجش سرعت پیشرفت پروژه‌های این شرکت، نباید شرایط ویژه تحریمی کشور را نادیده گرفت.

وی به نتایج حاصل از اجرای برخی پروژه‌های این مجموعه اشاره کرد و گفت: به‌طور نمونه، اجرای پروژه‌های اویک در استان ایلام، برای حدود ۴۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است و راه‌اندازی دیگر پروژه‌های در دست اقدام این مجموعه نیز درآمدزایی قابل‌توجهی را به همراه خواهد داشت.

منوچهری با بیان اینکه حتما فرصت برای کار بیشتر در این مجموعه وجود دارد، خواستار حمایت بیشتر صندوق‌های بازنشستگی نفت از اویک و توجه به برخی الزامات از جمله تأمین منابع گازی شد و افزود: در مدت حضورم در اویک تمام تلاش خود را به‌کار گرفتم تا از افرادی کارآمد، حرفه‌ای و سالم در سطح این شرکت، شرکت‌های تابع و هیئت‌مدیره‌های آنها استفاده شود و امروز سرمایه ارزشمندی از حیث نیروی کارشناسی و متخصص در اختیار این شرکت قرار دارد.

وی اویک را به مثابه یک جامعه بزرگ مهندسی توصیف و اظهار کرد: مدیران باید یاد بگیرند به جای گره‌اندازی، گره‌گشا باشند. آنچه امروز فارغ از هر دیدگاه و گرایشی نیاز کشور است، کار و فعالیت است.

منوچهری با اشاره به سوابق مشترک کاری خود با محمدجواد شمس، گفت: از حضور آقای شمس در مجموعه اویک خوشحالم، چراکه فردی پروژه‌ای برای شرکتی پروژه‌محور انتخاب شده است و امیدوارم در این مسیر موفق باشند.

شمس: از زمان تشکیل اویک، همراه این مجموعه بوده‌ام

محمدجواد شمس نیز در این آیین عنوان کرد: از روزی که اویک تشکیل شد، همراه این مجموعه بوده‌ام، گام به گام در جریان مراحل پیشرفت اویک قرار داشته‌ام و معتقدم اویک، پتروپارس، IPMI (شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران) و شاخه نفت و گاز قرارگاه خاتم‌الانبیا، درّهای گرانبهایی هستند که باید پاس داشته شوند.

بیات: اویک نماد بارز توانمندی‌های صنعت نفت ایران است

وی نقطه قوت خود را اجرای پروژه‌ها دانست و گفت: همواره در اجرای پروژه‌ها بر پیوست‌های فرهنگی و صیانت از سرمایه انسانی تأکید داشته‌ام و امیدوارم در کنار همکاران خود در اویک بتوانیم در مسیر بهبود شرایط گام برداریم.

حسین شهریاری، رئیس جدید هیئت‌مدیره اویک نیز با بیان اینکه اویک از شرکت‌های خوشنام صنعت نفت است، ابراز امیدواری کرد که این مجموعه در ادامه مسیر فعالیت خود بتواند ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند.

مصطفی امید قائمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف نیز  در این آیین، از تلاش‌های سیدابوالحسن خاموشی و غلامرضا منوچهری قدردانی کرد و گفت: در مدت زمان مدیریت آقای منوچهری، جایگاه اویک ارتقا یافت و بسیاری از مسائل مالی شرکت حل‌وفصل شد.

وی گفت: انتظار سهامداران، افزایش شفافیت مالی و توسعه فعالیت‌های اویک است که امیدواریم این موارد سرلوحه کار قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، محمدجواد شمس به‌عنوان مدیرعامل جدید اویک انتخاب و جایگزین غلامرضا منوچهری شده است، همچنین حسین شهریاری، جایگزین سیدابوالحسن خاموشی شده و ریاست هیئت‌مدیره اویک را برعهده گرفته است.

کد خبر 323190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =