بازدید استاندار تهران از تأسیسات پالایشگاه نفت تهران

استاندار تهران در رأس هیئتی با حضور جمعی از مسئولان شهری از تأسیسات شرکت پالایش نفت تهران بازدید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، محسن منصوری با حضور در پالایشگاه نفت تهران ضمن بازدید از پروژه بهینه‌سازی فرآیند و افزایش کمّی و کیفی کل بنزین تولیدی در قالب پروژه CCR به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح محیط زیستی پایتخت، شمال و شمال شرق کشور با حامد آرمان‌فر، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این بازدید مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به اینکه با راه‌اندازی طرح بهینه‌سازی فرآیند و ارتقای کمّی و کیفی، امکان تولید بنزین یورو ۵ فراهم می‌شود، گفت: اجرای این طرح ضمن رفع مشکلات انباشتگی و افزایش ظرفیت خوراک پالایشگاه و سرانجام به افزایش تولید بنزین منجر می‌شود.

آرمان‌فر افزود: مهم‌ترین اقدام‌های اجرایی این طرح شامل احداث واحد تصفیه هیدروژنی نفتای سنگین با هدف گوگردزدایی با ظرفیت ۱۶ هزار بشکه در روز، احداث واحد CCR با هدف ارتقای عدد آرام‌سوزی نهایی پالایشگاه از ۸۷ به ۹۱ با ظرفیت روزانه ۱۴ هزار بشکه و ساخت واحد اشباع بنزن با هدف کاهش بنزن موجود در بنزین نهایی پالایشگاه با ظرفیت ۲۴ هزار بشکه در روز و احداث واحد اتان‌زدایی و... است.

شایان ذکر است این طرح برای ارتقای کیفیت محیط زیستی بنزین تولیدی پالایشگاه تهران، مطابق با استاندارد یورو ۵، افزایش ۱۴ درصدی بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران با کیفیت استاندارد یورو ۵ و افزایش سودآوری به رقم برآوردی یک دلار به ازای هر بشکه نفت خام دریافتی با تکیه‌ بر توان داخلی و با ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار اجرا می‌شود.

در این نشست استاندار تهران ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان پالایشگاه تهران، درباره دریافت مجوزهای لازم برای راه‌اندازی پروژه‌های کیفی‌سازی (RCD) و تخصیص زمین مناسب با هدف ساخت منازل برای کارکنان این شرکت در قالب تعاونی به‌منظور رفاه حال آنان که مورد درخواست و تأکید مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران بود قول مساعدت و همکاری داد.

کد خبر 323203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =