تهاتر نفتی ظرفیتی مطلوب برای سرمایه‌گذاری در پروژهای عمرانی است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تهاتر نفتی و فاینانس داخلی و خارجی ظرفیت بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی به شمار می‌آیند.

محمدرضا رضائی کوچی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی به خبرنگار شانا گفت: تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور به بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد، در حالی که تنها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در بودجه به این بخش اختصاص داده شده است، از این رو باید از ظرفیت بخش‌های غیردولتی برای تکمیل آنها استفاده کنیم.

وی افزود: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی باید به سمت جذب سرمایه حرکت کنیم، در صورتی که تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی مشمول زمان شود، ظرفیت خود را از دست می‌دهد و با فرسوده‌تر شدن، سرمایه اولیه را هم از بین خواهد برد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تهاتر نفتی و فاینانس داخلی و خارجی ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در پروژهای عمرانی است، پیمانکاران کوچک و بزرگ می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم نسبت به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی اقدام و در مقابل، نفت دریافت کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های زیرساختی، حمل‌ونقل و احداث شبکه ریلی باید در اولویت دولت قرار بگیرد، بیان کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی در کشور وجود دارد که سال‌ها نیمه‌کاره باقی مانده است و باید تلاش کرد با تهاتر نفت و میعانات گازی، تأمین مالی پروژه‌ها انجام شود.

به گزارش شانا، جواد اوجی وزیر نفت، ۱۸ مهرماه در حاشیه نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌زودی خبرهای خوبی در زمینه تنوع قراردادهای نفتی و میعانات گازی و تهاتر نفتی اعلام می‌شود، گفت: با توجه به نیاز دنیا به انرژی و با استفاده از توان و ظرفیت دستگاه سیاست خارجی، فروش نفت به‌صورت تهاتری در دستور کار ما قرار گرفته است، در این زمینه تهاتر نفت با کالا و سرمایه‌گذاری از روش‌هایی است که انجام می‌شود.

کد خبر 323240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =