صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد ریالی در پالایشگاه اصفهان با بومی‌سازی ۳۵۰ قطعه

رئیس پشتیبانی ساخت داخل و منابع کالای شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: بومی‌سازی تعداد ۳۵۰ قطعه تجهیزات موردنیاز پالایشگاه اصفهان با توانمندی متخصصان داخلی، صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد ریالی در این پالایشگاه را به همراه داشت.

به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه نفت اصفهان، سعید احترامیان در این باره افزود: تا پایان ۶ ماه نخست امسال، شرکت پالایش نفت اصفهان با استفاده از توانمندی‌های سازندگان کشور، تعداد ۳۵۰ قطعه یدکی تجهیزات موردنیاز خود را با تیراژ ۶۴ هزار عدد بومی‌سازی کرده است.

وی تأکید کرد: ساخت قطعات، ۱۸۰میلیارد ریال هزینه در برداشته است و صرفه‌جویی ناشی از بومی کردن آنها، بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

رئیس پشتیبانی ساخت داخل و منابع کالای شرکت پالایش نفت اصفهان تصریح کرد: با بهره‌گیری از تخصص و همت صنعت‌گران و شرکت‌های سازنده توانمند و پرتلاش کشور، بیش از ۸۰ درصد نیازمندی‌های کالایی پالایشگاه اصفهان در داخل و بدون نیاز به خرید از خارج تأمین شده است.

احترامیان با اشاره به اینکه ایجاد ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان و بهره‌مندی از توانمندی صنعتگران و متخصصان کشور جزو اولویت‌های واحد پشتیبانی ساخت داخل و منابع کالای شرکت قرار دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون با بیش از ۵۷۰ شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون با این روش موفق به تولید قطعات بسیار مهم و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی شده‌ایم، گفت: با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه شرایط مطلوبی فراهم شده تا بیش از گذشته بر دانش و تجارب کارشناسان و سازندگان داخلی تکیه کنیم و در این مسیر امکان ساخت نخستین بار بسیاری از قطعات را برای شرکت پالایش نفت اصفهان فراهم آوریم.

کد خبر 323290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =