مسکو: نیازی به افزایش عرضه فراتر از توافق اوپک‌پلاس نیست

روسیه اعلام کرد که ممکن است اوپک‌پلاس نیازی به افزایش تولید نفت فراتر از توافق این ائتلاف نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز سه‌شنبه (۱۱ آبان‌ماه) در واکنش به درخواست آمریکا برای عرضه بیشتر نفت به بازار، اعلام کرد که نباید افزایش تولید ماهانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) بیش از رقم تعیین شده مسلم فرض شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری پس از نشست گروه ۲۰ در رم ایتالیا اظهار کرده بود امتناع اوپک‌پلاس از افزایش بیشتر تولید نفت بر طبقه کارگری آمریکا تأثیر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری تاس، پسکوف در واکنش به فشار آمریکا بر سران اوپک‌پلاس گفت: روسیه بخشی از توافق‌های اوپک‌پلاس است. به تعهدهای خود در این توافق‌ پایبندیم. با این حال اوپک‌پلاس سازوکاری انعطاف‌پذیر دارد و تغییرهای زیرساختی و شرایط را در نظر می‌گیرد و هر بار تصمیم‌ها بر اساس مرور شرایط گرفته می‌شود. اجازه دهید در صورت لزوم منتظر مشورت‌های برنامه‌ریزی‌شده یا فوق‌العاده بمانیم و تصمیم‌گیری کنیم.

تاکنون عراق، کویت و قزاقستان به‌طور رسمی حمایت خود را از ادامه روند کنونی تسهیل کاهش تولید اعلام کرده‌اند. عربستان هم به‌طور ضمنی اظهار کرده که با روند کنونی افزایش تولید موافق است.

ائتلاف اوپک‌پلاس در ماه ژوئیه توافق کردند عرضه ماهانه نفت خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند تا محدودیت عرضه روزانه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای این ائتلاف پایان یابد.

وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس روز پنجشنبه (۱۳ آبان‌ماه) برای تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید این ائتلاف در ماه دسامبر از طریق ویدیو کنفرانس نشست برگزار می‌کنند.

کد خبر 350354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =