عربستان: اوپک‌پلاس مسئول بحران جهانی انرژی نیست

وزیر انرژی عربستان به نمایندگی از کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس اعلام کرد بحران جهانی انرژی مشکل ما نیست.

به‌ گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) روز پنجشنبه (۱۳ آبان‌ماه) در کنفرانس مطبوعاتی پس ‌از نشست وزیران این ائتلاف در پیامی اعلام کرد: مشکل شما مشکل ما نیست.

عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان، با اشاره به افزایش قیمت انرژی در پی بحران انرژی تأکید کرد: مشکل، نفت نیست.

درواقع بحران انرژی با بحران گاز طبیعی آغاز شد و سرانجام این بحران به زغال‌سنگ و سپس به کودهای شیمیایی، مواد غذایی و بحران‌های مختلف در آسیا و سراسر جهان تسری یافت.

بن‌سلمان طی پیشنهادی اظهار کرد: بر عرضه گاز طبیعی به اروپا و آسیا - جایی که منشأ مشکل بود - تمرکز کنید. این مسئله زیرساخت‌هایی را که عرضه به بازار به‌عهده دارد، شامل می‌شود.

برخی با توجه به افزایش قیمت نفت و بنزین می‌گویند صنعت نفت هم با بحران روبه‌روست، اما وزیر انرژی عربستان معتقد است افزایش قیمت نفت در مقایسه با افزایش قیمت گاز طبیعی و زغال‌سنگ ناچیز است.

ائتلاف اوپک‌پلاس به صراحت درخواست جو بایدن و کاخ‌سفید برای تسهیل بیشتر تولید نفت خام را رد کرد و تصمیم گرفت به برنامه خود برای افزایش تدریجی تولید به مقدار ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه دسامبر هم ادامه دهد.

کاخ‌سفید در پاسخ به این تصمیم اوپک‌پلاس اظهار کرد که از هر ابزاری برای مقابله با بحران بازارهای انرژی استفاده می‌کند، آمریکا با حمله مستقیم به اوپک اعلام کرد اینکه اوپک کاری نمی‌کند، بیانگر این است که تمایلی به استفاده از قدرت خود برای بهبود اقتصاد جهان ندارد.

کد خبر 394623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =