تصمیم اوپک‌پلاس به نفع ایران است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، تصمیم ائتلاف اوپک‌پلاس در بیست‌ودومین نشست را به نفع ایران دانست و گفت: بی‌توجهی اوپک و متحدانش به درخواست آمریکا نشان رشد این ائتلاف است.

به گزارش خبرنگار شانا، مجتبی رضاخواه پس از پایان نشست اوپک‌پلاس اظهار کرد: تصمیم اوپک‌پلاس مبنی بر افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید در دسامبر که همسو با تصمیم ماه ژوئیه این ائتلاف بوده به نفع ایران است و بازگشت بشکه‌های ایران به بازار راحت‌تر خواهد بود. 

وی حفظ قیمت نفت در سطح کنونی (۸۳ دلار به ازای هر بشکه) با تصمیم امروز اوپک‌پلاس را هم به نفع ایران دانست و درباره بی‌توجهی اوپک پلاس به درخواست آمریکا گفت: تصمیم امروز نشان داد اوپک‌پلاس استقلال پیدا کرده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به کاهش تولید نفت آمریکا نسبت به مدت مشابه پارسال اظهار کرد: آمریکا تلاش داشت با توجه به این کاهش تولید، اوپک‌پلاس را زیر فشار بگذارد که موفق نشد.

کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در بیست‌ودومین نشست خود، بر سر افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه در ماه دسامبر (آذر- دی) به توافق رسیدند.

کد خبر 369386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =