۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
  • کد خبر: 427369
وبینار درس‌آموزی از حوادث صنعت گاز برگزار شد

وبینار درس‌آموزی از حوادث در حوزه گازهای استانی توسط امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران برای پیشگیری از بروز مجدد حوادث و بهبود شاخص‌های عملکردی در حوزه ایمنی با حضور مدیران عامل و مسئولان ارشد شرکت‌های گاز استانی برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا بهمن‌نیا، رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران در این باره گفت: این وبینار براساس بررسی و پایش شاخص‌های کلیدی عملکرد ایمنی (Key Performance Indicators) شرکت ملی گاز ایران در ۶ ماه نخست امسال و با توجه به احتمال بروز حوادث در حوزه گازرسانی برگزار شد و به نتایج خوبی در این زمینه دست یافتیم.

وی ادامه داد: دقت در این مسائل نشان می‌دهد که باید بیش از پیش بر عملکرد پیمانکاران حوزه پروژه‌های اجرایی، نگهداری و تعمیرات تأسیسات نظارت ویژه داشت.

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه عمده حوادث پیش‌آمده در محیط پروژه‌های اجرایی رخ داده است، تصریح کرد: ضعف، سهل‌انگاری و اهمال‌کاری دستگاه نظارت در کنترل فعالیت‌های اجرایی از جمله مواردی است که سبب بروز این حوادث می‌شود.

بهمن‌نیا افزود: نواقص اساسی در پیش‌بینی سازوکارهای مناسب اچ‌اس‌ئی در قراردادها و فرآیند نظارت و کنترل پروژه، تعجیل و فشردگی در فعالیت‌های اجرایی و عادی شدن فعالیت‌های High Risk می‌تواند از دیگر مواردی باشد که زمینه‌ساز بروز چنین حوادثی می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه اکثر حوادث، پیش از این با عنوان حادثه یا شبه‌حادثه اتفاق افتاده‌اند، یادآور شد: فراموش نکنیم که صرف نداشتن حادثه مهم در شرکت‌ها، دلیلی بر عملکرد مطلوب آنها در حوزه اچ‌اس‌ئی نیست و همکاران باید تلاش کنند با رعایت کامل نکات ایمنی در زمان اجرای پروژه‌ها، کمترین تعداد تلفات و خسارات را داشته باشند.

کد خبر 427369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =