رزمایش جامع پدافند غیرعامل در پایانه خارک برگزار شد

رزمایش جامع مقابله با شرایط اضطراری با سناریوی «تهاجم دشمن به تأسیسات ذخیره‌سازی، انتقال و صادرات نفت خام» با محوریت پایانه نفتی خارک، با همکاری شرکت‌های نفت فلات قاره ایران و پتروشیمی خارک و نظارت ارزیابان سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایانه نفتی خارک برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارک در حاشیه برگزاری این رزمایش با بیان اینکه پیچیدگی فزاینده جوامع و گستردگی ارتباطات و وابستگی چندجانبه صنایع، زمینه مساعدی برای رشد کمّی و کیفی فرصت‌ها و تهدیدها فراهم کرده است، گفت: جزیره خارک به‌دلیل استقرار بخشی از حلقه زنجیره ارزش تولید کشور،  اهمیت راهبردی دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: این مانور با هدف حفظ سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدها و خودباوری و اقتدار عملی همه‌جانبه، به‌منظور آمادگی برای مقابله با هرگونه شرایط اضطراری احتمالی در سطح ۲ شرایط اضطرار به‌صورت جامع  و در چهار نقطه از تأسیسات پایانه نفتی خارک برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

 اسدروز ضمن قدردانی از ادارات اچ‌اس‌ئی شرکت پایانه‌های نفتی و شرکت‌های نفت فلات قاره و پتروشیمی خارک و همه دست‌اندرکاران این مانور، بر اهمیت برگزاری تمرین‌های مشترک منطقه‌ای به‌منظور کشف نقاط قابل بهبود و تعریف و اجرای اقدام‌های اصلاحی و پیشگیرانه تأکید کرد.

کد خبر 445617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =