وضع اعطای قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی در کمیسیون عمران مجلس بررسی شد

وضع توزیع قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی با حضور وزیر نفت در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

عبدالجلال ایری در تشریح نشست عصر دیروز سه‌شنبه (۱۸ آبان‌ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به خبرنگار شانا گفت: در این نشست وضع توزیع قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی بررسی شد.

وی افزود: وزیر نفت در این نشست، درباره وضع تولید قیر و محل تأمین منابع آن از پالایشگاه‌های آبادان، امام خمینی (ره)، اصفهان، بندرعباس، تبریز و شیراز توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت پیشنهادی وزارت نفت به ازای تن قیر، ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود که با افزایش ۲۰ درصدی هزینه عملیات پالایشگاه‌ها به ۱۰ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان می‌رسید، اما اعضای کمیسیون عمران این قیمت را نامناسب می‌دانستند، زیرا قیر از ابتدای سال، قیمت‌های زیادی را تجربه کرده است. از این رو با پافشاری کمیسیون قیمت پایه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، به تصویب رسید که با افزایش ۲۰ درصدی به حدود ۹ میلیون تومان می‌رسد.

ایری اعلام کرد: در این نشست مصوب شد قیمت قیر حدود ۹ میلیون تومان در نظر گرفته شود و این قیمت تا پایان سال ثابت بماند، از طرفی وزارت نفت نیز مکلف شد ظرف یک هفته همه حواله قیر را به دستگاه‌های اجرایی موضوع قانون تحویل دهد، همچنین دستگاه‌ها نیز مکلف شدند تا پایان سال کل حواله خود را تحویل بگیرند.

کد خبر 448596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =