گازرسانی به سیستان و بلوچستان از پروژه‌های اولویت‌دار وزارت نفت است

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که پروژه‌های گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان از جمله پروژه‌های اولویت‌دار وزارت نفت و صنعت گاز هستند و برای ایجاد شکوفایی در زیرساخت‌های جنوب شرق کشور اهمیت دارند.

به گزارش شانا، رضا نوشادی روز سه‌شنبه (۱۸ آبان‌ماه) به همراه مدیر برنامه‌ریزی، مجری طرح خط هفتم و یازدهم سراسری، مشاور و پیمانکار پروژه از مراحل پیشرفت طرح خط انتقال گاز ۳۶ اینچ زاهدان - دوراهی دشتک بازدید کرد.

وی در این بازدید از روند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای صنعت گاز در استان سیستان و بلوچستان، بر اجرای پروژه مطابق برنامه زمان‌بندی تأکید و اظهار کرد: پروژه‌های گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان از جمله پروژه‌های اولویت‌دار وزارت نفت و صنعت گاز هستند و برای ایجاد شکوفایی در زیرساخت‌های جنوب شرق کشور اهمیت دارند. 

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد: بخش اعظم خط انتقال گاز زاهدان - دوراهی دشتک اجرایی شده است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

نوشادی گفت: این پروژه با خوداتکایی و به همت نیروهای متعهد و متخصص و بهره‌مندی از مشاوران، پیمانکاران و سازندگان داخلی اجرا شده و برگ زرین دیگری بر افتخارات صنعت گاز جمهوری اسلامی ایران است. 

المیرا فتاحی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نیز در این بازدید اظهار کرد: خط لوله حد فاصل زاهدان - دشتک برای تامین گاز شهرها و روستاهای واقع در مسیر خط لوله و کارخانه سیمان زابل و زیرساخت خط لوله دشتک - زابل طراحی و اجرا شده است.

عبدالرضا ابوالحسینی، مجری طرح خط هفتم و یازدهم سراسری گاز نیز در این‌ باره گفت: خط لوله ۳۶ اینچ  زاهدان - دوراهی‌ دشتک به طول ۱۰۹ کیلومتر است که در استان پهناور سیستان و بلوچستان با رعایت پروتکل‌های مراقبتی جلوگیری از شیوع کرونا، روبه‌رویی با بادهای ۱۲۰ روزه و سیل‌های موسمی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: این خط لوله در مسیر خود یک لانچر و یک رسیور، دو ایستگاه حفاظت کاتدیک و پنج شیر بین‌راهی دارد و دارای هفت تقاطع با جاده و ۶ ccw با رودخانه است و خوراک صنایع از جمله کارخانه سیمان زابل را تأمین خواهد کرد.

کد خبر 448642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =