برای انجام مأموریت‌هایمان به کمک کمیسیون انرژی مجلس نیازمندیم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر ضرورت توسعه میدان‌های گازی کشور گفت: برای انجام مأموریت‌هایمان در صنعت نفت به کمک جدی کمیسیون انرژی مجلس نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار شانا از عسلویه، محسن خجسته‌مهر، بعدازظهر امروز (پنجشنبه، ۲۰ آبان‌ماه) در نشست با رئیس و دیگر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که در عسلویه برگزار شد، گفت: حضور یکی از کمیسیون‌های تخصصی و مهم مجلس شورای اسلامی در منطقه عسلویه نشان‌دهنده توجه این کمیسیون به صنعت نفت، به‌ویژه منطقه عسلویه است.

وی مجموع سرمایه‌گذاری در میدان مشترک پارس جنوبی را بیش از ۸۰ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: ما همچنان برای توسعه در این منطقه به سرمایه‌گذاری نیازمندیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: سرمایه‌گذاری اجتماعی نیز امروز اهمیتی ویژه دارد است؛ سرمایه‌گذاری باید افزون بر تکریم و احترام، به بالا بردن شاخص‌های اجتماعی نیز بینجامد.

خجسته‌مهر با بیان اینکه توسعه میدان پارس شمالی معادل ۴ فاز پارس جنوبی گاز تولید خواهد کرد، گفت: برای توسعه این میدان (پارس شمالی) به ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم که این موضوع جزو اولویت‌های ماست.

وی با تأکید بر اینکه توسعه میدان گازی پارس شمالی بی‌تردید به افزایش اشتغال کمک خواهد کرد، افزود: در عسلویه طرح‌های پرشماری تعریف شده است که باید توسعه یابد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه نیاز کشور به مصرف گاز یا صادرات گاز به ما دیکته می‌کند که منابع زیرزمینی را توسعه دهیم، ادامه داد: امیدواریم با سرعت بخشیدن به توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی تولید گاز از این فاز را تا نیمه سال آینده آغاز شود.

خجسته‌مهر توسعه میدان گازی کیش را هم اولویت شرکت ملی نفت ایران دانست و با بیان اینکه امیدواریم تا سال آینده از این میدان تولید داشته باشیم، تصریح کرد: برای تکمیل فازهای پیشین پارس جنوبی به ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است و برای اجرای این مأموریت، به کمک جدی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار به منابع مطمئن نیاز داریم، بیان کرد: باید موضوع سهم ۱۴.۵ درصد شرکت ملی نفت ایران را اثربخش کنیم و این با کمک کمیسیون انرژی امکان‌پذیر است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برای توسعه صنعت نفت و گاز طی هشت سال، به ۱۰۰ میلیارد دلار منابع مالی نیاز داریم.

کد خبر 448678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =