ایران به آرامی در حال افزایش فروش نفت است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به آرامی در حال افزایش فروش نفت است و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده می‌توان به صادرات بیشتر نیز امیدوار بود.

سید موسی موسوی با بیان اینکه در چند ماه گذشته شاهد افزایش فروش و صادرات نفت ایران بوده‌ایم به خبرنگار شانا گفت: هرچند صنعت نفت ایران با تحریم روبه‌روست، اما در همین مدت شاهد افزایش فروش و صادرات نفت هستیم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های وزارت نفت و درایت‌هایی که وجود دارد می‌توانیم صادرات و فروش نفت را بیش از این نیز افزایش دهیم، این موضوع می‌تواند بعضی از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به موضوع تهاتر نیز اشاره و تصریح کرد: برای تأمین منابع مالی تکمیل پروژه‌ها باید چاره‌ای اندیشیده شود، از این رو استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی از راه‌های تأمین منابع مالی پروژه‌های عمرانی کشور است.

موسوی بیان کرد: استفاده از تهاتر نفتی سبب افزایش جذابیت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های زیرساختی و حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای کشور می‌شود.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت ۱۸ مهرماه در حاشیه نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌زودی خبرهای خوبی در زمینه تنوع قراردادهای نفتی و میعانات گازی و تهاتر نفتی اعلام می‌شود، گفته بود: با توجه به نیاز دنیا به انرژی و با استفاده از توان و ظرفیت دستگاه سیاست خارجی، فروش نفت به‌صورت تهاتری در دستور کار ما قرار گرفته است، در این زمینه تهاتر نفت با کالا و سرمایه‌گذاری از روش‌هایی است که انجام می‌شود.

اوجی تصریح کرده بود: آماده پذیرایی و استقبال گرم از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی خواهان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت نفت و گاز هستیم، سرمایه‌گذاران در قبال اقدام‌های خود می‌توانند نفت و میعانات گازی را به‌صورت تهاتر دریافت کنند.

کد خبر 448706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =